Solig dag!

God kväll alla i dag har solen äntligen tittat fram :-)
Tänk vad pigg o glad man kan bli ut av en sol.
Och jag har varit jätte duktig i dag och gått på en jätte lång
power walk *bravoo*var ute o gick med Filip i ca 1 timma o 30
minuter gick på en landsväg och det var riktigt fint massa
fjärillar som flög förbi o lekte med varandra :-)
Tänk att sommaren är här nu.
Fast jag behöver mer sol jag vill bli brunnare.

När vi kom hem så var Filip så trött så han somnade
i vagnen jätte bra det.
Så jag ställde vagnen utanför dörren sen gick jag in
och gjorde kaffe.
Ser ju vagnen från köksfönstret så jag ser ju om någon skulle
komma in på min gård då tar jag allt fram hagel geväret och
skjuter.
Så länge man inte har staket så får man allt ta o skjuta om
det är inne på min mark haha.
Så hade det i alla fall varit i usa men nu bor jag i fel land
så skulle jag göra det så åker jag på böter.
Men ingen har varken rätt o komma in till mig.
Men i alla fall så sov Filip jätte skönt i vagnen och
ingen kom in på min lilla gård så när kaffet var
klart så gick jag allt och satt mig ute i solen och
bara njöt ut av den.

Hämtade även reklamen jippi jag hade fått paket i dag
min neon bikinis hade kommit ;-)
Köpte den på tradera som ny har letat efter en tok
efter en neon bikinis men det är inte alls vanligt
och ha en neon bikinis i vårt kära avlånga land :-(
Jag köpte ju en neon bikinis i usa och ni vet ju hur bra jag
är på engelska bikinisen var billig men frakten var uppe
i 200 och när jag fick paketet från usa innan sommaren
så hade jag inte förståt att det bara var trosor jag hade köpt :-(
Så jag var i akut och köpa en ny och tur hittade jag en på tradera.
Annars hade jag allt fått kort topplös ojoj vilket härans liv det skulle
ha blivit på alla stränder ;-(
Kom igen nu svenkar vill ni bli bruna så ååå kasta av
er överdelen varför är vi så fega och visa brösten för????
Om man åker som turist till cypern eller något liknade land
då minsann är det inga problems att kasta av sig överdelen och
ha string bikinis???Varför tar vi inte för oss när solen väl skinner?
Det är ju nästa lika illa fast värre och låta sina små barn springa nakna
runt stranden.Om man tänker på pedofiler och sånt.
Jag har aldrig låtit Filip vara naken på en strand och det kommer
han inte få för min del heller.
Det finns så hjäkla mycket skit och sånt nu för tiden nästan
alla äger ju en mobil eller en kamera som man lätt kan fota med
utan att man ser och vips så är bilden på ditt barn ute på internet...
Okej jag lägger upp bilder här på Filip men jag döljer alltid
spillefinken den ska ingen snusk gubbe sitta och roa sig med.
Så jag vet inte varför inte vuxna folk klär av sig när dom solar?
Vill man bli brun så ska man kasta av sig kläderna.
Vist många äldre tänker ju på barn att inget barn ska
behöva se en vuxen människa naken men hur
mycket skulle ett barn reagera och vad skulle det
ställa för frågor???
Det är ju likadant som att ta hunden med sig och bada.
En hund behöver bada det vet alla som äger en hund
dom lider ju mer än oss människor när det är varmt.
Visa ställen är det hundförbjud på i min lilla by så är
det förbjudet överallt att låta hunden bada.
Det tycker jag är dumt har man hunden i koppel
och man går en bit bort så borde den väl få bada?
Som i Eskilstuna så är det tillåtet att bada med hundar i sundbyholm
vid båthamnen och på hund sidan i vilsta men det är
endå så samma vatten som folk badar i.
Men att låta en hund springa löss i vattnet eller på stranden
det är en annan fråga och det är klart hunden ska vara kopplad då.
Det vad alla städer har olika regler.
I malmö så är du välkommen att bada med bara bikinis trosa
och det är i ett badhus.
Där med förstår jag inte varför man ska visa pattarna när
man badar i ett badhus????Hallå det finns ju ingen pool
då borde det väl vara mer tillåtet att visa pattarna när
man är ute och bada.Det där är min åsikt det.
Men vist sverige har nog allt för många kvinno karar som
är kärrings sjuka ojoj vad svart sjuka deras fruar skulle bli.
Det är nog det som är problemet med det här landet
gubbarna kan inte hålla synen i styr så måste det vara ;-D
Nej nu ska jag åter tillbaka vad som mer hänt här...

Fredrik var uppe tidigt med tuppen Filip o jag kom upp senare
vi tog en promenad till affären blev o köpa korv så det
blir väl körv med bröd i mörn hoppas jag på.
Är hjäklig sugen på körv numassa körv.
Så i mörn blir det körv.
Så det var väl det enda vi köpte lörv för 5 kr så
det blev 2 pack :-)
När vi kom hem så hade F lovat sin mamma att gå ut o
spela med henne så han var borta från 10 till 4.
Sen kom han hem då åkte vi till öob och köpta massa
burk mat som kostade 6 kr *billigt*
Alltid bra och ha burkmat hemma om det blir varm
på dagen då är det bra för mig att bara värma en burk.
Jag bruka ju bara äta mackor och fil till lunch.
Och jag bruka göra mat till filip 2 gånger om dagen.
Han äter varj tredej timma kör jag med eller när han
är hungrig.

Fredrik jobbar natt i dag phu så ensamt det är sitter här själv
och han kommer inte hem förän 7 i mörn.
Usch jag hatar och söva själv :-( svårt och somna och
så vidare haha värsta feggis man är i bland...

Jag hant även inte blogga i går hade så mycket för mig solen
sken ju bara en stund sen regnade det och blåste kallt *brrr*
I går morse gjorde Filip ännu ett bus och då hade han fått tag på en
lila kritta och måla köks bordet :-(
Så det var jätte svårt för mig att få bort det :-(
Fick en chock och nu syns det lite fortfarande och det
värsta är att vårt bodr är bara 2 år gammalt och är i trä.
Så jag undrar om någon som vet hur man får bort kritta
från bord??????*tacksam för svar*

Träffade även Filips gammel mormor i går och gissa
hon skulle skämma bort filip direkt det första han
fick som hon hade köpt var 2 st palar som han ska ha
i sitt rum.Men hallå vi har redan 3 st stolar och nu 2 st
pallar till det? Hon köper ju bara för det är billigt
men man kan ändå så inte använda allt.
Man vill inte ha en enda röra i rummet men det
värkar hon tro.
Men jag vill ha ordning och reda här hemma.
Men hon har reda massa andra barnbarn också men dom
träffar hon inte alls lika ofta någon gång i bland och så.
Dom får cokså saker men Filip han får extra mycket.

Nej nu ska jag allt ta och bjuda på lite bilder
för det vet jag ju att ni gillar :-)
Sen får jag se vad kl blir
pöss på er /mammatingeling

MIn söta filip gillar också att läsa bloggar.
Men ens så länge tycker jag att han är
för liten att ha blogg kanske kommer senare.

Vi såg en traktor i går faktist det får ajg inte glömma bort och säga :-)
Mycket spännande blev den i alla fall *mums*

Filip var uppe tidigt och hade förrbered sig på att gå ut
hade tillå med tagit på sig stövlarna rätt och
sen sin keps som han passar i så bra.

Filip har även passat på och målat som han älskar och göra ;-)

Bjuder på my home

Filips busiga rum :-) lite mer saker nu

Så här ser stora hallen ut får inte plats med all :-(
Min sekritär kom med :-)
Där har jag mycket bra grejer ska ni allt veta.

Vårat kök som också är stort bara en bit kom med ocjh mörk
bild tråkigt som vanligt :-(

haha en liten fjuntig bild på vardags rummet men det
är stakigt ens så länge håll ut
ni får altl vänta ;-D

In och utgången på min gård :-)
Mycket saker här än men snart är det fixat

Så här är en del av uteplatsen och bnlomlådan ska allt upp
och lite till ska allt fixa störe ute möbler tack.
Då kan vi allt ha grill kvällar här hemma för grill har vi allt.

En del av våra blommor och sånt fint :-)
Pöss nu e jag trött

Kommentarer
Postat av: Michis

Ni har så fint!!!! JÄTTEJÄTTEJÄTTEFINT! =D

2009-07-14 @ 17:33:25
URL: http://michaeala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0