Fredag + helg


Ja nu är det fredags kväll och dena dag har också gått som travande hästar.
Dagen började kl 10 då var jag utvillad och lilleman var en liten gladvis och ville upp.
Förutom att han har blivit jätte snorig och ögonen rinner blir att koka vatten morgon
och kväll :-) Usch hatar värkligen när ögonen blir gula stackars filip han tycker värkligen
inte om när jag tvättar hans ögon :-(
I alla när jag hade gjort det och vi hade ätit frukost kunde jag äntligen ta hand om mig
själv först på listan det var att ta ett varm dusch och bara koppla av.
Så vidare efter det blev det att sminka sig som en liten påfågel hihi sen fixa
till frissyren...När jag kände mig snygg så viste jag vad jag skulle göra.
Gå ner till ams och skicka in den där lappen så man får lite pengar
i slutet av månaden.Och jag var jätte nervös alltid en klump i magen när jag går dit.
Och när man var där höll man nästan på att svima av så hjäkla jobbigt tycker
jag att det är att vara på ams.Men jag hade tur för det var min handläggare jag
fick träffa :-) Och hon är värkligen jätte go och förstår mig i alla fall.
Så det var inte så jobbigt när jag träffade henne då jag tycker hon förstår mig :-)
Men i bland när man är på ams bruka man få sur kärringar som är misnöjd med
sitt jobb och vill hacka på det stackars arbetslösa människor :-(
Men efter det så var klumpen i magen borta :-) Jag var mig själv igen.
Och jag gick vidare till Torget bruka ju köpa billiga blommor där.
Har gjort det flera gånger förut och dom är så billiga och sen håller
dom sig jätte jätte länge har kvar dom än i dag.
Hipiscusar kostade 20 kr och det har jag fullt ut av och dom är jätte fina.
Men det jag fyndade på toget i dag blev 2 st jätte billiga Orkideér som var
äldre och stora endast 40 kr och det blev vita so mjag ska i sov rummet.
Nu är det bara 2 st rosa som jag vill ha :-)
Men dom nya som fanns i rosa och sen även i vitt kostade 75 lite dyrt
när jag fick 2 st för endast 80 kr :-) Jag vet att jag är snål men så
blir man när man är pank :-P det borde ni ha räknat ut hihi.

Efter det var jag jätte jätte nöjd med mitt köp kom hem till Fredrik och
han såg på hocke och Filip målade.
Jag tog Filip och gav blommorna till honom sen sa jag gå till pappa med dom :-)
Och vad tror ni att min prins gör???
Jo han tar påsen med blommorna och ger dom till pappa och det var jätte
mysigt och se för när Filip ståg där med blommorna i påsen sa han
blomma :-) Och vist tyckte mina killar att mamma hade fyndat fina billiga
blommor.

Efter det började jag röja ännu mer i min lägenhet ni är inte välkommna
hem till mig nu haha.För det ser ut som om jag haft fylle svin här hemma.
Fast det är karonger överallt i varända rum phu längtar tills på måndag.
Vill inte förstöra helgen för er när jag säger att jag längtar tills på måndag
men hallå jag får mina nya nycklar då till lägenheten.
Och nästa vecka blir ju supper för mig.
Månadag flyttar jag på massa kartonger :-) Tisdag blir det ett
besök till ikea och på onsdag kommer jag till Eskilstuna city stad haha.
Om ni vill träffa mig var ute och boka tid tidigt så jag inte har fullt upp.
För jag vill träffa alla som vill träffa mig :-)
Fast en dag ska jag ner på stan och shoppa ska köpa en ljuslykta på
clas ohlsson om den finns kvar och en stor pool till Filip
som han ska ha i sommar stugan :-)
Sen ska jag även passa på och gå på marknaden som är i stan då
lagom när jag är där så man får se om man kan fynda något :-)
Kanske även blir en tripp till parken badet om vädret tillåter annars
ett besök på zoo.man får allt se vad det är för väder o vad det är för vänner
som vill träffas om det allt finns några om dom inte jobbar.
men jag kan även träffa er alla mina vänner efter jobbet på kvällen
om ni så orkar :-) Och ni som är som mig som inte har jobb har
ni tid så tycker jag att vi ska ta en dejt haha....
Det kommer i alla fall bli ännu mer kartonger här hemma under helgen
men ens så länge kan jag gå i lägenheten :-)

Efter jag hade röjt i lägenheten blev jag hungrig och det fanns inte
så mycket mat hemma så det var bara ta med familjen och ta bilen
i väg och handla grejer.
Blev mycket annat också som jag inte hade tänkt köpa.
Blev en papperrulle till filip för 20 spän men då fick man
även en ljusblå väska med madagaskar på :-) *ica maxi*
Fanns även i rosa.
Jag tog blå och den ska jag ha när jag åker hem till föräldrarna
även sen på bilresor och sånt är det bra med pappaer som
ligger i en liten väska :-) 20 kr tyckte jag var billigt.
Jag skulle även ha köpt en målar bok men det fanns ju inte
på bajs maxi suger fett mycket men färg och sånt hade dom :-P
Men men får väl försöka hitta något senare innan jag åker till E-tuna.
Jag köpte i alla fall doftljus på maxi fast jag ville ha doftpåse
med det hade dom inte heller ;-P
För min nya lägenhet luktar skunk avlopp som ni vet men det är ingen
som bott där på ca 6 månader snart det är klart det blir lukt.
jag ska i alla fall spåla vatten i 1 timma när jag kommer direkt
på måndag.För lukten måste bort.
Och även tända ett doft ljus så det luktar nice.
Även ett husdjur kommer man att få när man flyttar in
fast kanske inte det man vill ha men men vad är det
för fel på myror???Något som Filip tycker är kul och
leka med som finns i lägenheten.
men jag funderar på hur jag ska få bort dom små myrorna.
Tänk om dom krypper in i mig när jag sover eller något liknade hehe...

Efter vi hade handl blev det ett besök his Fredriks släkt vi skulle
hämta massa flyttlådor men vi fick inte plats med så många men
några fick vi allt med oss :-)
Sen hem och springa ner till tvätten i dag :-)
Jag gjorde ett rekord i dag med tvätten en timma tvätta en timma
att torka tvätten rekord det :-) Jag byte tid lite tidigt innan jag var klar
men jag var tvungen för jag åker den 10 och vill tvätta innan så den 9
tvättar jag.För jag vet ju inte om F tvättar annars vill ha rena kläder när
jag kommer hem.Så när jag hade lagt in min tvätt i tork tummlare kom
en av grannarna och ville tvätta :-) Så det var ju okej för mig så
vi kunde tvätta 2 i dag :-) Fast han o jag blev klara samtidigt det ni :-)
Fast min tvätt var torr och varm medans han tvätt var blött men jag sa
att han kunde torka tvätten men det hade han inte tid med då han
skulle i väg hehe så den fick han allt hänga i sin lägenhet.

Efter jag hade tvättat blev det en promenad med hela familjen vi
var ute länge.Och när vi var ute såg vi en hund som hade rymt jag tror
nog att den ville komma fram och hälsa men den ståg kvar på sama
ställe hehe.Och de var en golden som jag vill ha kunde ju ha knykt den men
jag vet ju hur ont det skulle ha gjort för ägaren så därför ska jag köpa mig en
hund senare när amn har råd.Just nu är dom så dyra ca 10.000 något jag inte
har råd med hade det varit 5000 då hade jag haft råd.
Men men hund får allt vänta tills jag flyttat.
Men i alla fall så kom ägaren till slut med sin bil och hittade hunden :-)
Bra det så ingen annan knäpp jök kom och tänkte ta den.
Finns ju massa knäpp sklallar nu för tiden men alla är inte det
men det finns många ut av det också.

Nej nu ska jag allt ta och lägga mig sov gött pöss
/mammatingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0