GOD NATTSAGA!



När kl var 21:00 så vaknade Filip och var piggelin ja ni förstår
när ni har det han var grymt  pigg nu i kväll.
Och jag bara hör honom roppar mamma mamma så det är svårt
och låta bli och ta upp honom.
Så jag tar upp honom och han blir strålande glad :-)
Skrattar och springer runt och leker med allt han kommer åt hihi.
Så sen säger han gå ut jag bara nej det är natt inga små barn får vara
ute på natten Filip förstår vad mamma säger och börja säga
måla måla så det är bara plocka fram papper o krittor när kl är
lite efter 22:00 hihi och där sitter han och målar som bara den.
efter ett tag säger han kaka dricka.
Så då blir det mjölk och macka och det var gott det för lilla magen :-)
Sen fortsätter han och målar.
Så 5 fulla teckningar gör han och jätte fina färger har han använt så
det är värkligen jätte fint tycker jag :-)
Sen när Filip får eget rum så ska jag sätta upp lite teckningar som han gör.
Det är värkligen kul och titta på vad mammas hjärta kan...
Vid 23:30 säger Filip kissa så vi tar o kissar sen blir det en god natt saga.
Måste börja bli bättre på det :-) då han snart får en egen växa säng.
Men det var mysssigt och ligga där med Filip i sovrummet och läsa
det 3 bockarna brusse något han tyckte var spännande och kul.
Han lyssnar värkligen.
Efter jag hade läst klart i vårat sov rum bar jag honom till hans säng
och han somnade dirket.
Så fler sagor kommer det allt at bli vi som har massa böcker.
Förut när jag läst böcker för Filip så springer han alltid i från
mig och när han väl sitter hos  mig så bläddrar han framåt så man
inte hinner och läsa allt ;-P Men i kväll så lyckades jag läsa klart
hela korta boken för filip och det är jag stolt för.
*så stolt mamma är jag nu i natt*

Ni vet alla kära bloggläsare att jag åker ju hem på onsdag.
Och jag är värkligen jätte jätte nervös hur resan ska gå.
jag vet bara inte hur Filip kommer att tycka om det.
Tankarna finns ju att han kanske bara skriker eller
springer runt *hjälp* Jag får ju värkligen panik bara att tänka tanken.
Det jag drömmer om är att han sitter still och kollar ut på massa bilar.
Något som jag inte tror kommer att bli av hehe.
Så snälla hjälp mig vad kan man ha med sig på bussen???
Jag har i alla fall tänkt att ta med mig 3 st flaskor en med
frukt soppa en med saft och en med vatten.
Sen kommer jag att ta med mig 2 bananer och 1 burkmat.
Nu kanske ni tror jag muttar honom med mat bara för att han ska vara lugn.
Men det enda jag kan komma på är böcker som bamse och sitt gosse djur som
elefant...Vad kan jag med ta med mig på resan????? snälla har ni något tips
så lämna det i en kommentar för jag behöver lite tips och alla tips är bra.
Resan kommer ta ca 3 timmar och 40 minuter har jag räknat med.
Men det kan j uhända att det tar längre tid då vi kommer att åka mycket
på vägarbeten och sånt skit. *usch* bara man inte behöver stå still med
bussen i en halvtimma.
jag åkte buss förut en gång men det var bara 1 timma och då var han
mindre och det gick bra för jag hade honom i mitt sele då ;-P
Jag ber er hjälp mig om ni har någa bra tips.
För jag kommer bara på böcker o elefanten.
haha bollar tycker han ju om men nej tack det vill jag inte ta med mig
då kanske det blir otur att chaffisen får en boll i skallen och det vill
man värkligen inte ska hända.

Nej nu ska jag ta och natta mig själv pöss på er alla kära bloggläsare;
mammatingeling


Hoppas bara resan går fort :-)
Familjen kommer säkert få värsta chocken när dom ser filip o mig leka
i sandlådan haha.

Kommentarer
Postat av: Dessi

Ta med en målarbok o hans favvo kritor! Du har ingen mp3 eller freestyle? Brukar va jättekul o få låna hörlurar o lyssna en stund!

2009-06-05 @ 10:25:39
URL: http://togetherwemakeafamily.blogg.se/
Postat av: Dessi

Varsågod! Nåt mer kommer jag inte på tyvärr. Nån bok han kan läsa kanske? Hoppas han lyckas somna en stund på bussen.

2009-06-05 @ 15:21:41
URL: http://mrsahstroms.blogg.se/
Postat av: Skechers Shape - ups Fitness Shoes

<a href="http://www.skechersshape-ups.net/skechers-shape-ups-fitness-c-69.html">Skechers Shape - ups Fitness Shoes</a> and 2011 chun xia tide, new series make all brand in Asia Pacific cage's cooperative dealers and more confident. Si cage China, Hong Kong, Singapore, Malaysia and other southeast Asia area of the joint venture company chief candice chan said: "we in China,<a href="http://www.skechersshape-ups.net/">Skechers Outlet</a> southeast Asia's partner for this very excited.<a href="http://www.skechersshape-ups.net/">Skechers Shoes</a> equipment for the footwear market can always bring new products and more style. But Shape - ups is not only a new shoes, but also the whole global shoes have long expected innovation products. Shape - ups ,<a href="http://www.skechersshape-ups.net/">Skechers UK Online</a> the special fitness shoes, innovation and technology that already became the model body cage's now the leading brand shoe industry.<a href="http://www.skechersshape-ups.net/">Cheap Skechers Shape Ups </a>This winter and next spring there will be many new launch markets. Skechers Trainers " As fitness shoes market more inclined to have a truly the fitness function shoes, Shape - ups fitness shoes in mainland China, Hong Kong, Singapore and other Asian local sales growth quickly.



<a href="http://www.skechersshape-ups.net/">Skechers Shape Ups Sale</a> brand, founded in 1992, design, development and promotion variety of male, female and children's shoes. At present in the United States has<a href="http://www.skechersshape-ups.net/"> Skechers Shoes for Women </a>become, cage is second only to Nike, in over 100 countries worldwide annual sales 8,000 million pairs, 14 billion dollar assets as the world's second-largest recreational shoe brand.

2011-06-21 @ 03:59:34
URL: http://www.skechersshape-ups.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0