IKEA DAGEN!


Japp i dag blev det av till ikea blev precis som jag hade hoppas på.
Blev kanon väder o lite folk kanon tycker jag.
Ikea dagen blev i alla fall väldigt lyckad hittade allt som vi ville ha
och lite saker råkade bara hamna i vagnen som vi inte hade tänk oss :-P
hmm hur kan det komma sig? Jo man plockar åt sig allt man ser o vill ha.
Bilder på sakerna kommer senare när jag plockat upp dom
men nu skriver jag vad jag har köpt :-)
Ska väl ändå också börja iordning i alla fall.
1-det första vi började shoppa åt oss blev en växa säng till Filip
o lite tillbehör till sängen.
2-Efter det blev det bokhyllor en stor till oss och en lagom till Filip.
3-Vi köpte oss fyra vägghyllor en liten som ska stå i köket i träformat
sen blev det en jätte lång vägghylla som vi ska ha vid sängen.
Efter det blev det en blå vägghylla för endast 39 kr till Filip och
sist men inte minst blev det en vägghylla till badrummet som jag
ville ha ;-P Vill ju att tvättmedel och sånt ska stå på den.
4-Vi köpte 2 rullgardiner som jag har längtat efrer
blir ett måste när vi ska flytta in till centrum *blä*
Jag blir åk sjuk bara att tänka tanken.
5-vi köpte också oss små prylar.
6-Sen får vi inte glömma bort att Fredrik köpte 2 st cd hyllor.
Vi har säkert köpt mer saker men det blev inte så värst dyrt vi
kom upp till ca 5500.Men för allt vi fick så var det kanon pris.
I alla fall om man har pengar och det har inte jag så lite
dyrt var det ju för mig jag som är hel pank men F han hade
pengar så det var hyffsat pris.
Nästa gång det blir min tur och handla på ikea det får bli när jag har
fått presentkort kanske i julklapp eller något sånt haha fan vad
länge jag får vänta då.

När kl var 1 så var vi inte klara än o Filip var på dagis så vi kände
att vi inte skulle bli klara.
Och tur så har vi världens starkasde mormor som svarade ja direkt
när vi frågade om hon kunde ta Filip en stund.
Och hon blev så glad.Filip o mormor hade gått en promenad från
dagis o hem till henne så det var bra gjort ut av dom båda :-)
Filip är i alla fall jätte duktig på och gå men i bland kan han vilja
stanna till vid brunnar och sånt och kasta i små sten hihi.
Så i bland kan tiden dra ut men vi kommer ju fram och det
är huvud saken det.

Efter vi hade varit på ikea blev det av till köpcentrum F skulle in på
Jc och köpa nya jeans då hans gammla jeans hade gått sönder
och 3 par måste han bara ha :-) Så det blev ett par lee jeans för hans
del.Usch inga såna jeans som inte ens jag har råd med :-( Jag bruka
alltid få gå runt på marknader och sånt och fynda men jag tycker
deras jeans och as sexiga o gryma och det passar mig bra på min kropp.
Jag gick in på toys´tours leksaks affären.
och där fyndade jag en bamse målar bok som blir bra till bussresan i mörn.
Jag hittade en pool för hela familjen som vi ska ha i stugan.
Någon som är sugen på att komma på poll party till sommaren???
Säg bara till så fixa vi det för min pool är stor.
Och den är från 6 år men min son får vara där när han är med mig o pappa :-)

Vi kom till stan vid 4 men då ville jag till konsum o köpa mat till Filip
som vi ska ha på resan.
Blir mat banáner fruktsoppa o saft sen när vi kommer
fram blir det ris o köttfärssås.
Det roligasde var att min mor sa att hon skulle äta ris o köttfärsås i mörn
och hon bruka typ aldrig säga vad hon ska äta.
Så jag tror att det ligger något lurt i det hela måste vara min syster som
har skvalrat för henna att jag dyker upp :-) haha Jag som ville att
det skulle bli en överaskning men så blir det inte.
Men jag sa inget till min mor att vi dyker upp i mörn hon frågade vad
vi skulle göra jag sa bara jag vet inte får väl se vad vi hittar på.
men jag vet vad vi ska göra jag o Filip ska till Eskilstuna stad fan vad
jag saknar er mina kära vänner.Men i mörn kommer jag.

Filip sken upp som en sol när vi kom och hämtade han :-)
han satt o fikade hos gammel mormor och det
är helt vanligt att han gör det :-)
han hade fått en pressent ut av mormor nämligen
en grön groda som sjöng och rörde på sig.
haha tillå med jag gillade den.

I kväll så har jag tvättat diskat och packat som en
tok ska hina med allt innan man åker och ska ha med
sig allt.
Jag e trött nu ska sova förlåt om jag har slarvat mycket i mitt inlägg.
Men jag är så trött ska upp tidigt då bussen går snart.
/pöss mammatingeling
FABIAN VägghyllaLACK Vägghylla
TROFAST UtdragssängHär är lite ut av min shopping som vi gjorde i dag.

Kommentarer
Postat av: Dessi

Va mycket ni handlade! Skojj =o) Kommer o bli kanon i eran nya lägenhet ska du se. När ni väl kommer iordning så kommer det kännas bättre. Du får köpa insynsskydd till fönstrerna om du tycker folk tittar in hos er. Dem täcker ju bara halva fönstret o det finns många fina skydd o välja mellan.

2009-06-10 @ 18:35:28
URL: http://togetherwemakeafamily.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0