Morgon promenad!


God morgon alla glada blogg läsare.
I dag så var jag uppe tidigt redan vid 7 :-)
Filip han var så trött så jag lät honom få sova till 8.
Under tiden passade jag på att fixa till mig
tog mej ett varmt och skön dusch inte helt fel det.

När jag var klar så var kl efter 8 ups så det blev till
och springa och väcka Filip.
Han var kanon glad när vi satt och åt frukost sjöng för mig
och pratade jätte mycket o berättade vad han skulle göra
i dag :-) han berättade att han skulle till dagis och leka med *S*
En tjej som han tycker väldigt mycket om och hon tycker lika
dant om filip så det är ett stort + för dom båda :-)

Filip hade bråttom i väg till dagis vi tog kärran o sprang till dagis.
När vi kom ditt så var många av dom störe barnen ute o S var
ocj så ut dom skulle i väg och måla och ha skoj medans dom
mindre barnen skulle vara kvar och göra något annat kul.
Så det blev tyvär inte alls som Filip hade planerat men han
får säkert leka med henne efter lunch då dom har kommit
tillbaka.Ja när man går på dagis vet man aldrig vad som händer.

Jag gick min väg och valde att jag skulle passa på att gå en
solig morgon promenad bara bra och röra lite och njuta
ut av friska lufften passa på när solen är framme.
Tråkigt att det kom massa skit snö i går :-(
Fullt med snö här hemma *blä jag vill ha vår*

När jag hade varit ute och gått i 1 timma då så
var jag hemma och då blev det te och tv tittande.
Sen så är jag fortfarande sjuk så då passade
jag på att ta en varm dusch igen hihi det kan aldrig bli för mycket
ut av det sköna.

Filips gammel mormor ringde i går och ville
så gärna träffa Filip någon dag.
Så vi bestämmde att hon skulle få leka med Filip
efter dagis.
Så i dag blir det att vara med gammel mormor senare
efter dagis :-)
Får vara där någon timma sen hämtar jag hem honom.
Ska passa på att städa upp här lite och kasnek sova
har världens värsta huvudvärk i dag *snyff*
Vill vara friska men det kan man inte alltid räkna
med när man har barn då blir man sjuk
när man minst annar det....

i kväll är det andra avenyn jippi det ska jag titta på.
Sen vet jag inte vad jag ska göra får ta och
filura lite på det kanske spela wii i kväll.
inte helt fel det.....

I går hade jag inte alls lust och blogga haha
det förståg ni säkert jag mådde så dåligt i går.

Så i går blev det till och gå raka vägen till dagis sen
hem och sova en stund.
Upp igen och ta hand om disken *URK* så mycket
disk det var i går.
Sen så hade dagen gått så där riktigt fort
så då var det bara pang och hämta Filip.
han hade varit riktigt duktig på dagis i går
fast det är han för jämnan men han hade
ätit massa mat och det gör
fröknarna på dagis jätte glada :-)
Och även jag blir så glad för Filip
är så duktig på och äta *kannon bra*

Sen så var vi hemma pappa var på jobbet.
Så Filip o jag åt mat sjävla i går blev potatis o fisk.
Och jag åt gammal lassange men så hjäkla god var den
så den mummsade jagupp på bara några minuter.

När vi hade ätit börja vi leka med lego ajaj det var
lego i alla rum som jag klev på.
Busungen hade lyckads kastat omkring med lego
överallt,
Så jag fick plocka upp mass lego bittar i går.
Sen fick Filip tag på telefonen och ringde pappa så
lyckovis han kom fram i alla fall till rätt person :-)
Så när pappa svarade hörde han inget först men sen börja
Filip o skrika o säga ajaja och sa bygga bygga bygga.
Då börja pappa o prata me Filip och Filip sa pappa flera
gånger om.
Så kom jag o förstörde deras samtal men pappa
var även tvungen och jobba.
Men F var i alla fall jätte glad när han kom hem
och berättad vad Filip gjort oich han tyckte bara det
var så kul och härligt och höra Filip :-)
Sen så fortsatt han på kvällen att ringa till mormor
då prattade han jätte mycket sen sa han tick tack tick tack.
Då så han klockan och berättade att han skulle sova :-)

Annars under dagen var Filip o jag ute på prominix en
stund vi var bland annat i lekparken och lekte.
Sen i väg och handlade.
hade i alla fall en bra dag i går men synd att det kom
 mer snö :-(
men jag tror faktist på en kanon sommar.
Då det har varit en kall vinter med mycket snö så lär
det bli en varm o solig sommar.
Glöm inte bort och bjuda mig på glass det är aldrig
fel och få glass gratis ;-)

ha en trevlig dag pöss
/mammatingeling
18.gif


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0