Nix Telefon :-)


Yes yes yes nu ÄNTLIGEN har jag skaffat nix telefon
och det var ju på tiden att jag gjorde det :-)
Jag som hatar att prata med äckliga telefonförsäljare
som stör almänheten. *usch* så trött jag blir på dom
det enda dom kan är att bara tjata o tjata sig fram.
Därför behövde jag nix till min telefon :-)
Nu behöver dom inte ringa till mig något mer och
terorisera mig dom stör ju mig.
Telefonförsäljare och sånt det borde inte
få finnas såna jobb som stör almänheten.
Men visa gillar ju telefonförsäljare men jag värkligen
hatar dom och det står jag för.
Love you nix telefonen.

Japp i dag så har det inte alls hänt så mycket här.
Har lekt lite med Filip och busat runt.
Ska snart i väg och handla pressent till
svärmor som fyller i helgen då ska man
dit o äta :-) trevligt det.
Annars så blir det en lugn dag för mig ska väl
inte göra så mycket.

I kväll blir det lets dance på tvn då tänkte jag
bjuda på piroger som jag tänkte göra nu i kväll.
Och F som vill att jag ska äta pizza och försöker
övertala mig men det är inte lätt det jag fastar ju
nu enda fram till påsk :-)
Inget godis ingen söt dricka och söta saker
och inte fettmat :-)
Här hemma blir det all mat som jag gör var tredje timma äter jag
och sen dricker jag vatten mjölk och te o kaffe och det fungerar
värkligen.Jag mår skit bra av det.
Har hållit upp i en vecka nu och hoppas jag kan fortsätta så.
För tänk att jag nästan druckit cocacola varje dag i 2 år
och ätit massa godis vardag nu är det skärpning på det.
Okej jag väger lite men jag äter nyttig jag vill inte gå ner i vikt
och det behöver jag inte heller det jag tänker på
är på mina stackars tänder som har fått tagit stryk ut av
det skitet jag mullade i mig i 2 år.
Men sen till påsk då är det väl fest då ska jag väl mumsa i mig
lite påskmust och påskägg som jag säkert få ut av min
kära familj sen massa god mat.Sen får jag väl se vad
som händer hoppas jag kan fortsätta att stå i mot
det äckliga farliga söt sakerna :-) jag som värkligen
ha varit en sötråtta bara för några dagar sen.
men nu är det alvar och jag tar varje dag som en kamp
och jag vill lyckas o jag ska lyckas.
Det jag vill är att bara äta godis någon gång i bland
som på lördagar då kan man una sig det extra.
Ingen bantning som många tror nu när ni kommer
att läsa det.Jag vill bara vara nyttig och må bra.
Äter man söt saker varje dag kan det leda till högt blodtryck
diabetes och massa sjukdomar o det vill inte jag ha.
Jag ska leva hårt precis som jag blev uppfostrad ut
av mina föräldrar bara söt saker på lördagar :-)
Jag vill även hjälpa min man med det men det kommer nog
inte att gå :-( han har ju ätit söt saker sen han var ung o varje dag.
O jag som vill hjälpa han men varje kan jag försöker prata om det
så blir han bara arg men jag vill inte att något ska hända honom
det är inget bra för kroppen och få i sötsaker varje dag.
Man kan inte leva på det goda varje dag som många tror livet
är till för.Det finns ju massa god mat och goda frukter som man
mår bra ut av så livet blir bra.
Jag hoppas min man kommer att inse att han måste
minska ner på cocacola chips o godis.
det går inte och äta det varje dag.

Nej nu ska jag ta och fixa till mig
så man kommer i väg hehe.
ha det gött pöss
/mammatingeling

Nu är det slut på det skiter för mig.
Nu har jag uppehål med dom söta sockerbittar
som är så goda.Tänk vad mycket små söta socker
bittar det är i en coca cola *blä* tror jag spyr.
Men cocacola som är så hjäkla gott.
Men nu är det vatten eller mjölk till maten :-)

Kommentarer
Postat av: Desiree

Ja gör det! Jag kommer att uppdatera båda två =o)

2009-03-13 @ 11:37:36
URL: http://mrsahstroms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0