Nu gäller det.



I dag lördag den 28 mars 2009 kl 20:30 till 21:30
ska du o jag och vi alla släcka ner ljuset här hemma.
Nu har du chansen att visa att du vill göra något åt klimatet.
jag är med var med du också och värna om klimatet.
Tänk på framtiden tänk på dina barn o barnbarn o barnbarns barn
och dina nära o kära vänner o släkt.
Även om du känner dig helt ensam i dag så vet du aldrig hur det
ser ut om 10 år.
jag vädjar nu till er alla mina läsare att ni släcker ner i hemmet.
Man kan ju ha jätte mysigt fast det är mörkt.
Jag ska i alla fall nog gå ut och gå 1 timma det klarar vi lätt.
Tvn kan man SKITA i då allt går på repris eller genom datan.
Jag vill rädda klimatet jorden och världen mår inte bra i dag.
När ska alla inse det?
Förstår ni inte att jorden redan mår jätte jätte dåligt?
Även om vi fortsätter o göra massa skit så blir det
bara sämre.Och slutar vi med många bra
saker så kommer jorden vara som den är i dag.
Vi kommer aldrig kunna nåonson göra så jorden ska må
bra som den gjorde för jätte jätte länge sen.
Vi människor har förstört får kära jord.
Nu har vi chansen att släcka ner och det mår jorden ut bra ut av.
Jag släcker ner här hemma gör det du också.
Om vi ser det positva så kanske det blir en babyboom här näst ;-)
Det är lördag finns massa saker att göra festa i mörkret med massa
levande ljus.Eller bara sitta i soffan och bara ta det lugnt kan vara bra
det också.Finns så otroligt mycket saker du kan göra utan att
använda strömen.
Man kan även ha sex det går inte på el och sen kan man ha det
jätte mysigt i mörkret.
Massa saker finns o göra fast vi tänker nog inte på allt som finns
rund om oss.
Promenad eller bara koppla av i kväll gäller för mig.
Jag vill visa klimatet att jag bryr mig om det därför släcker
jag ner.
Nu har du 2 allternativ:
Alltingen så gör du som mig och släcker ner och mår bra.
Annars så skiter du i det och gör ingeting.
Nu är det upp till er o rädda klimatet eller skita i det.
jag tänker inte skita i det nu för nu har jvi chansen
och kunna förbättra det.
Jag är med var med du också.
/mammatingleing
Ps tänk på alla nu
och glöm inte bort och rädda isbjörnen.
Förstår ni inte att dom kanske dör ut snart.
Vi måste även kunna rädda dom men hur????


År 2050 kan isbjörnarna redan vara borta.
Dom kan inte simma hur länge som helst dom
blir också trötta max 3-5 mil sen orkar dom inte.
Smällter isen vart ska dom då kunna vara?
Dom kan inte vara i vattnet hela tiden
det kommer sluta med att dom druknar dom
behöver också få pausa och sova lite.
Nu måste vi rädda våra fina isbjörnar.
Vi måste rädda klimatet NU.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0