Påskpyntat hehe


Hehe nu är mammatingeling värkligen ute i god tid måste
jag bara påstå jag har redan börjat påskpyntat.
Nu tror ni säkert jag blivit tokig men jag har
alltid varit crazy sen så gillar jag att börja i tid ;-P
Fast ni kan vara lite lugna för jag har bara tagit fram riset
och satt i massa colla disco fjädrar firar nämligen
in våren med det.
Och ris är alltid bra och ha hemma om man får lust
och piska någon det e gött det och kunna piska med lite ris ;-)

I dag gick vi alla upp runt 08 och åt frukost och gjorde
oss i ordning och självklart sken solen på oss.
Fast ändå så tog vi bilen till dagis.
Vi var lite slöfockar i morse, nää så var det inte
vi skulle nämligen åka ut till skogen som ligger
ute på motorvägen så därför tog vi bilen.
I dag var det lets dance igen för små barnen
Filip tycker det är kul och dansa rocken roll.
Blev inte alls kvar så länge på dagis då Filip ville
att vi skulle skynda oss i väg hehe så det var bara
att springa ut och gå till bilen.

När vi kom fram till skogen då var kl 09 och
lite små kallt var det men men och massa snö.
Så det blev inte alls en lång runda men massa
ris plockade vi.
Så 3 st ris ska vi ha här hemma ett i köket
det andra i finrummet och det tredje ute
på balkongen jag vill ha uteplats nu.
Sen så åkte vi hemmåt gött å komma hem.
Gick på toan och satt riset i en stor hink.
Sen var det bara att gå ut igen.

2 timmar var vi ute då gick vi nämligen ut
på landet och träffade massa hästar gullgull
blev det i alla fall.
När vi var ute i från landet kom vi till ica nära
där gick vi in och shoppade loss hehe.
Köpte på oss massa fjädrar till riset 5
st påsar.
Innan vi hade gått in så låg det en schäfer hund
precis vid kundvagnarna och blockerade väggen.
Och inget koppel hade den man bara tänkte snacka
om världens lydigasde jycke. Haha hade det varit
min vovve hade han rymt för länge sen ;-P
Men jag tyckte ändå så att det var konstigt att hunden låg och
blockerade kundvagnarna då det kan komma någon som är rädd
för jyckar.Så det krubblade jag lite på undert tiden jag
var inne i affären.
Till slut så kom man till kassan jag ställde mig bakom en rur gubbe
och framför honom ståg det en gammal farbror.
Och jag tyckte så synd om den farbrorn för kl var runt 12 och det
var fullt med skolungdomar som handlade glass och godis riktiga
godis råttor och bara en kassa öppen.
Så när det var den gammla farbrorns tur att betalla han hade
köpt på sig en hel del varor och skulle betalla 500 kr så la han fram
bara 100 kr :-( han kunde inte räkna sen hade han inte råd
med maten :-( *stackars farbror tänkte jag*
Så det blev en värsta lång kö men så öppnade en annan kassa o jag
hade tur och kom på andra plats hehe.
Men sur gubben som ståg före mig han fick allt stå kvar i den kö hehe
så är det när man är sur o tvär mest hela dagen lång.
Och stackars farbrorn viste inte vad han skulle göra och börja ge
alla sina små mynt till kassören.
men till slut så förståg ju hon att han behövde hjälp och då fick han
hjälp då passade hon på att hjälpa honom.
Och tur var väl det och han hade kuponger och sånt och
ett kontantkort och då fick han leta efter koden som han hade uppskriven
någonstans i plånboken.
Så det löste väl det till slut.
Usch tycker så synd om farbrorn han borde få en personlig asistent.
Men när vi gick ut så sa jag till F vi stannar här i solen jag
vill se om det är farbrorn som äger vovven :-) hehe F blev
lite sur men jag ville ju veta för hunden var ju värsta lärd
och allt. Tänkte hade det varit en vanlig hund hade den
säkert gått sin väg.
Så vi väntade i 15 minuter så kom farbrorn ut och
riktigt och sant så var vovven hans.
Å den vovven skulle jag vilja ha :-)
Den var ju hur lydig som helst och gick bredvid
farbrorn hela tiden utan koppel.

När farbrorn hade gått så gick vi också.
Vi var hemma vid 1 och då delade vi på
ett äpple sen hämtade vi Filip på
dagis.
han blev jätte glad o se oss han kom precis ut
för han hade sovit i en och en halv timma.
Fröken hade fått en chock när han hade sovit så länge
för annars bruka han bara sova 20 minuter på dagis hehe.
Väl hemma så gick vi till lekparken och lekte i 1 timma.
Så gött väder ute synd att det bara blåste lite annars var
det riktigt skönt ute.

När vi kom in gjorde jag kykling och strips och självklart
hade jag sallad så nyttig som jag har blivit hehe.
Och maten var kanon god i dag *mumsmums*
Filip var stor förtjust i maten kan jag säga er han
åt upp all sin mat fast han hade äti pannkakor och
soppa i dag på dagis.

i kväll gjorde Filip lite rackanhyss.
han tog min kana som mitt vatten är i
och hällde ut allt på bordet,
Gissa om F blev skit sur på Filip
så det blev kalabalick här hemma.
Så jag var tvungen att lugna ner
båda 2 så var det bara o städa.

Ska väl upp på vinden i morn och kolla efter
någon snygg duk som man kan ha över bordet
nu när det är påsk.
Efter maten blev det till och påskpynta riset
fast mina 5 påsar räckte bara till 2 ris så det
blir att shoppa nya i morn här ska
vi fira påsk :-)

nej nu ska ajg in och hänga lite tvätt
ha det gött puss o kram mammatingeling

Lilleman o F är jätte trötta när dom sitter o håller
tummarna att Färjestad ska vinna.
vi hejar på färjestad så klart yeayee yea yeeee kom igen nu!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0