shoppingsrunda till Ikea :-)


I dag blev det till att åka till Ikea :-) Skulle nämligen ha gardiner till
ett rum...

Morgonen blev lite stressigt innan vi skulle åka fast jag gick upp
innan 6 så blev vi försenade till dagis.
Tur att dom inte skulle ut i skogen då hade Filip
missat det roliga.För dagis barnen vart det en inne dag.
I morse gjorde mammas rakar unge ett riktigt hyss
då blev mammatingeling riktigt riktigt arg och bar Filip till sängen.
Nu undrar ni säkert vad han gjorde?
Jag har nämligen lite små kulor och stenar i blomkrukor för
att det ska se fint o dessignat ut och jag gillar att hålla
på och pyssla o greja.
Så hade jag nämligen föra året köpt kulor som hade en blå vätska
i sig och lagt dom i blomkrukor så det skulle se fint ut.
Och Filip har aldrig pillrat på dom tidgare bara den här veckan.
Men i morse gjorde mammas schitta unge ett riktigt hyss när jag äter
frukost,
Jag sitter där med min macka och tänker snart ska man åka kanske ska
göra en kopp kaffe så då börja jag med det.
Filip är nere på golvet o leker så plötsligt vänder jag mig och se
att filip håller i den lilla glaskulan med den blåa vätskan i.
Jag tittar på Filip o han ler i mot mig sen säger jag ge kulan till
mamma.Gissa vad mammas tok pelle gör han kastar den på skåpet
så glaskulan går sönder glas flyger överallt på golvet den blåa väskan kommer
ut och rinner från skåpet sen lukatr det starkt.
Jag blir hysterisk och bara skriker fort bära Filip till sängen
så han inte ska göra mer hyss eller göra illa sig
sen ta papper och torka bort den blåa färgen.
Snacka om att det inte går bort jag blir rädd och bara gap skriker
på Fredrik som kommer upp som en rusande höna som blivit skrämd
ut av räven ;-) Jag bara skriker titta vad Filip gjorde det går inte bort.
Fredrik blir också lite chockad men han lugnar sig.
Även blå färg på golvet.
Fort fram med starkt srpray på och skrubba.
Det börja bli lite bättre.
Vi funderar på om vi ska till ikea och skita i dagis.
Vi kan inte ha lägenheten så vi måste få bort färgen
annars kommer vi får måla om och betalla dyrt.
Men efter jag har kämpat i 20 minuter är nästan allt borta.
Och det känns bättre vi kan åka till Ikea vi kan åka till dagis
blir jätte glad :-)

När vi hade lämnat Filip på dagis blev det till och åka mot ikea.
Väl frame så började snöa som bara den *brrr*
Jag som vill ha vår hade ju tagit på mig stövlar o vita byxor så
jag var riktigt vår klädd i dag.Snacka om att få många blickar ;-) hehe.
Ikea hade inga gardiner som jag ville ha hittade ett par lilla som skulle
bli jätte fint nu till påsk men dom var alldeles för ljusa så dom skulle inte
synas ut som jag vill :-(
Så vi skippade gardiner o började shoppa ikea blommor.
Blev en blomma 6 kaktusar och en kruka gräs som
jag ska sätta i min krukgubbe som jag köpte här för någon
vecka sen :-)
Inga gardiner på Ikea den här gången men blommor o en lökpress
blev det till och shoppa loss.
Efter besöket på ikea blev det till och fara till biltemma och br leksaker.
Först in på biltema köpa lampa till bilen som har pajat.
Sen så gick jag in på Br där shoppade jag till Filip
lösögon som man kan pyssla med fast kanske till mig hehe
Filip fick i alla fall krittor som han kan pyssla med.
Filip är inte så förtjust i och pyssla och måa :-(
Men det kanske kommer senare han vill ha allt i munnen nu.
kanske ska ta o baka med honom det kanske skulle vara roligare.
Måste låta sina barn få vara med i köket så dom lär sig
så dem tycker det är roligt i ett kök.
Nu gillar Filip och leka med bilar och allt han hittar och kasta i väg.

Efter vi hade varit där blev det centrum.
jag sprang in på gina och hittade ett par jätte fina slitna jeans tyvär fanns
det bara 3 kvar 31 och 27 tesdade 27 men dom var lite stora och när det
är hål i jeans vill jag att det ska sitta super tajt.
Så det bite inga snygga jeans :-( sen så hittade jag en tshirt inne på gina
men den var också stor fast det var S men jag har sagt till my sisters att
hon ska kolla efter den i Eskilstuna vill så gärna ha den.
Jag hatar värkligen att bo i en byhålla finns fan ingeting.
Likadant när jag kom in på plantagen blomkor krukor och massa smått
och gott i hemmet fick jag värsta vår känslan.
jag kände å nu är det snart vår så mysigt när affärena börja pynta
upp vår saker *längtar*
Här märker man inte ens av att det är vår i min lilla stad :-(

Efter man hade gjort besök inne på alla ställen så hade jag Hm kvar
där blev det shopping till Filip tröstade mig med att köpa
jätte fina vår kläder till honom okej en hatt en keps och så ett
par ursöta skor till my bebis ;-)
Jag ska lägga upp bilder senare när ajg har tid.
Ska snart gå och plantera blommor har jag tänkt.
Efter Hm sprang jag in på cubus där blev det till och köpa en
rutig vår jacka jag har typ blivit beroende ut av rutigt.
Hmm undra hur det kan komma sig? jag har aldrig gillat rutigt men
nu älskar jag det :-) haha collt måste jag säga.

På vägen hem snöade det som antans usch vad otcäkt
det var att åka hem.
Snö snö och jätte otäck trafik usch ville bara vara hemme.
Tur så kom man hem.

Nu så är vi hemma Filip sover som en prins han hant i alla fall
testa sina kläder oj vad han gillade dom han var så stolt och glad.
Så roligt och se att Filip tyckte om det jag köpte till honom.
Så nu är det bara en väst som jag vill ha till min sötis grabb.

Måste bara ta och berätta att Filip o jag var ute i går
i 2 timmar o 30 minuter vi gick en lång promeand så
vi kom till en jätte stor lekpark där blev det till
och leka i över 1 timma.
Snacka om att  Filip o jag hade kul tog massa bilder
med min mobil kamera och filmade honom.
Filips blåa overoll var inte blå längre när han var färdig
den var nämligen brun han såg ut som en liten nöff nöff hehe
fast en riktig sött än kan jag lova er.
Han hade lekt med allt både åka rutshikan jäte många
gånger fast på magen som är så roligt.
Sen gungat och gungat gungbrädda.
Vad mycket vi hant o göra på lekparken o så kul
vi hade det.
När vi var klara där i från så gick vi och möte pappa
som hade varit och spelat bandy han tyckte det var
så kul o träffa Filip fast han sa oj vad skitig han är vad har ni gjort?
Haha vad tror du det ser du väl vi har lekt som barn ska göra.
Så ska barn se ut när man leker ;-)
Lagom när man kom hem i går gjorde vi mat blev spagetti o köttfärssås
sen blev det till o springa till tvättstugan o tvätta.
Blev nog en lugn dag ändå så.

Nej nu ska jag gå och fixa lite med blommorna.
Sov gott ha en trevlig kväll.
Puss /mammatingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0