Torsdag+dans=sant


Yes i dag har dagen rullta på väldigt bra fast det gör den annars också ju :-(
Usch så fort dagarna går är det bara jag som tycker det???

I dag gick hela familjen upp till 8 och åt frulle och hade en mysig morgon
stund och bara mysa vid köksbordet :-)
Det blev ca 30 minuter vi satt där och babblade på sen var vi
tvugna att gå i väg med Filip till dagis och det var nämligen
dans för dom mindra barnen senare under dagen. Så det
skulle filip vara med på å så kul att han får vara med
i Lets dance han som älskar och rocka loss hehe.

Filip var jätte gullig innan vi skulle gå han klappade våra
händer o sen så stängde han dörren och började redan
på och dansa och när vi vinkade till Filip så
gav han dörren en puss och så såg en liten flcika vad
Filip höll på med och hon är lika gammal som han.
Så hon blev också nyfiken och gjorde likadant och gav
dörren en puss hehe sen så kom en till liten grabb
som hade sätt vad dom höll på med så han blev också
nyfiken och var bara tvungen och pussa dörren.
Så det var riktigt puss party på dagis i dag.
så F o jag gick sen.

Solen sken när vi kom ut och vi blev jätte sugen på
att gå en liten promenad.
Man blir så glad o pigg när man ser solen skinner på oss.
Fast det var så dumt att det var så kallt ute*brr*
Och nu snöar det här *urk ska det aldrig ta slut*
Så vi var i alla fall ute i 1 timma skönt o röra
på sig hehe.

Väl hemma så var jag tvungen och diska och göra
fint här lagom till helgen.
inte att det händer så mycket i helgen men bara trevligt
och vända upp o ner på hela lägenheten och börja
städa,i bland så får jag såna ryck nu hjäkla ska jag städa här :-)

Efter jag hade städat och gjort fint blev det till och spela wii
i en timma innan vi skulle hämta hem Filip.
Väl hemma med Filip så började jag med maten.
Jag gjorde typ världens godasde mat i dag
tycker jag själv alltså.
Det blev nämligen lax pasta och spenatsås
mumma så gott det blev.
Så vi åt jätte mycke Filip o jag.

F åkte till jobbet nu i kväll Filip o jag hade
skit tråkigt här hemma så vi passade på att
gå ut en promenad igen blev det för mig.
Usch det var otäckt väder ute det snöade på oss
men vi var i alla fall ute länge.
Varför ska det snöa för jag som vill se första
vår blommorna så jag kanske kan
plocka några :-)

När Filip o jag kom hem så bestämmde vi att
vi skulle måla en teckning till farmor som
fyller i helgen.
Så jag tog fram papper kritor och fingerfärg.
Nu ska vi måla men Filip ville så klart smaka
på färgen och tog en stor klutt på handen
och stoppade i munnen och hela hans
mun o tunga blev vitt :-(
Och jag blev jätte rädd men tur
det jag fick ju bort det.
Så då gav jag filip nappen och sen visade jag
honom hur han skulle göra då började
han förstå hur han skulle göra.
Så det slutade med en jätte fin
teckning :-)
När teckningen blev klar så fick Filip bada
det behövdes han hade färg över hela kroppen hehe
den lilla busungen min.
Vad han kommer på saker o vad han kan hehe.

nej nu ska ajg ta det lugnt här ha det gött
sov gott.
/mammatingeling pöss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0