2 års festen!

I går var det partaj för Filip hemma hos hans farmor som
vi fick vara hos och ha ett sto hej kalas där.
Massa folk kom och det var så kul att nästan alla
kunde komma :-)
man blir så oehört glad när alla kan komma.

Kalaset började kl 1 fredrik o jag vi tog lite sovmorgon på morgonen
Filip låg allt också och snarkade hehe.
Men väl vid 10 var jag tvungen och gå upp skulle baka
äpplepaj till gästerna gjorde faktist 3 st så duktig
som jag känner mig :-)
Sen blev det fikabröd och tårta som vi också skulle ha
till firandet.
jag var värkligen jätte stressad hela morgoen phu så
jobbigt det var men vi hant till kl 12 då vi skulle vara
hos svärmor o fixa till allt och vi lyckades bra...

Första gästerna som kom var mina kära föräldrar
och min mormor o farmor så kul underbart
och träffa dom :-)
sen kom min kära syster håkan o Tindra
o med sig hade dom ett stort pkaet
i baksättet och där satt min efterlängtade
kära Michis så kul skoj att hon ville komma
och fira Filip :-)
Efter en stund så kom farbror J med gammel mormor
sen kom massa kompisar till Fredrik som ville fira Filip.
Så vi blev väldigt många.

Vi började med att äta mat blev paj som jag hade gjort
och grillad kött med strips och potatisgratäng mumma så gott.
Det bästa med svärmor är att hon kan göra så god mat :-)
Efter maten så kom farmor med ett jätte paket och
där i låg en hoppborg som Filip fick.
Phu tänkte jag vilken chock det blev men F sa till henne
att den får vara kvar hos dig för vi har ingen plats med den
i våran lilla lägenhet sen har vi ingen tomt heller.
Så farmor får allt har kvar den även om hon frågade
mig innan jag skulle åka hem om vi skulle ta med oss den?
Jag svarade nej den får allt vara hos dig :-)
Tindra o Filip hade jätte kul i hoppborgen tillå med Michis
ville hoppa i den och det kunde hon ha fått.
Efter maten och hoppborgen blev det tipspromenad som jag
o F hade fixat och våra kära vänner ville så klart vinna.
men det var inga lätta frågor för dom haha synd nästa år
får det allt bli lite lättare frågor för vännerna....
Under tiden nästan alla var ute o sprang på tipspromenad
dukade F o jag ut av sen tog vi fram fika...
Filip hade somnat när dom kom tillbaka han var med mormor
o morfar ut och hjälpte dom.
Så vi fikade när alla hade kommit så det var gott
det med fika.
Vi fick en underbar dag med massa SOL vad glad man blir
ut av solen så visa kunde vara ute och andra sitta inne
och fika och snacka o ha det gött.

Efter fikat blev det tipspromenad utlottning
och Filip hade vaknat till då.
Första plats kom farmor men jag tror faktist hon
fuskade hehe då F o jag var där dagen innan och satt
upp lapparna och kvar i våran påse som vi hade kvar där över natten
låg slut reslutatet.
Och den hade svärmor kollat i och plockat ut lite saker.
Så jag tror stort på att hon kollade på den lappen där
svaren ståg :-( :-(:-(
men men inget och göra åt nästa år ska man inte vara dum och
ha kvar någon påse där under natten.
Sen kan man inte diska personerna för att dom fuskade även
om man skulle vilja.
men en tavla på Filip hade hon fått endå för att vi skulle
få vara hos henne det lönar sig inte och fuska.
Så det hon vann var en godispåse.
Medans gammel mormor B hade fått hjälp ut av svärmor
att svara på frågor då hon inte gick hela rundan.
Lika dant så min farmor gav också upp men det var ingen
som hjälpte henne och läsa frågor för henne.
Så igenligen skulle man kunna diska dom.
Tycker jag i alla fall men men dagen blev lyckad.
Det som var synd var att Filip hade varit jätte sugen på och
öppna paket men så blev det inte då han äntligen skulle
få öppna paket han var så trött sen ville han vara ute.
men ett paket fick han en dammsugare och den gillade han grymt mycket
så den blev poppus medans vi fick öppna resten.
Jätte fina saker fick Filip.
Filip fick även paket ut av D och hennes barn
en blixten mcqiuen bil som filip tycker om och ett
par jätte fina turkosblåa kläder tack.
Så det var jätte fint får allt ta och komma till eskilstuna och
fira hennes barn :-) får väl se vad filip hittar på och köper till
dom men något ska han allt hitta på :-)
Filip fick massa paket bland annat masaa kläder
och leksaker fick han.
ut av oss fick han en ponnyhäst som pratar och rör på sig
han tycker den är rolig hehe.
Sen fick han utemöbler med blixten mcquenn på :-)
Min syster hade också köpt massa saker en jätte stor groda fick
filip ut av henne och en stor skrikikdinusarier bamse stor är den.
Men allt som vi fick är vi jätte nöjda över.
Nu kommer det bilder på allt.

Filips 2 års tårta.

En till bild på tårtan.

Födelsedagsbarnet äter mat och kollar upp på den
blå klara himmlen om han kan se några fåglar.

Killarna äter :-)

Filip sjunger för oss som sitter vid hans bord.

Brudarna sitter och mummar i sig maten så got det går.

Kusinerna leker med en kvast.

Brudarna fortsätter och skålar in Filip på hans dag.
Birra birra birra öl mera öl.

Alla barnen är där inne och leker i Filips hoppborg.

kärleksparet solar sig bruna.

Min farmor vågar sitta bredvid Fredriks härliga polare.
Glada gänget.Dom blir alltd bra på bild :-P

En jätte fin skylt som jag gjorde till Filip.

Tindra blåser bubblor på morfar :-P

Nu är det fika gott med negerbollar och äpplepaj.

Kusinerna är ute på skattjakt och letar bullar.

Filip fortsätter och hoppa.

wow vilen stor groda du fick allt filip.

Filip börja på att bli trött massa saker.
nej nu orkar jag inte bjuda mer ha det gött
pöss mammatingleing

Kommentarer
Postat av: michis

Det var en härlig dag! =D

och din tårta o din paj var JÄTTEGODA =D

2009-05-17 @ 20:44:10
URL: http://michaeala.blogg.se/
Postat av: Skechers Shape - ups Fitness Shoes

<a href="http://www.skechersshape-ups.net/skechers-shape-ups-fitness-c-69.html">Skechers Shape - ups Fitness Shoes</a> and 2011 chun xia tide, new series make all brand in Asia Pacific cage's cooperative dealers and more confident. Si cage China, Hong Kong, Singapore, Malaysia and other southeast Asia area of the joint venture company chief candice chan said: "we in China,<a href="http://www.skechersshape-ups.net/">Skechers Outlet</a> southeast Asia's partner for this very excited.<a href="http://www.skechersshape-ups.net/">Skechers Shoes</a> equipment for the footwear market can always bring new products and more style. But Shape - ups is not only a new shoes, but also the whole global shoes have long expected innovation products. Shape - ups ,<a href="http://www.skechersshape-ups.net/">Skechers UK Online</a> the special fitness shoes, innovation and technology that already became the model body cage's now the leading brand shoe industry.<a href="http://www.skechersshape-ups.net/">Cheap Skechers Shape Ups </a>This winter and next spring there will be many new launch markets. Skechers Trainers " As fitness shoes market more inclined to have a truly the fitness function shoes, Shape - ups fitness shoes in mainland China, Hong Kong, Singapore and other Asian local sales growth quickly.



<a href="http://www.skechersshape-ups.net/">Skechers Shape Ups Sale</a> brand, founded in 1992, design, development and promotion variety of male, female and children's shoes. At present in the United States has<a href="http://www.skechersshape-ups.net/"> Skechers Shoes for Women </a>become, cage is second only to Nike, in over 100 countries worldwide annual sales 8,000 million pairs, 14 billion dollar assets as the world's second-largest recreational shoe brand.

2011-06-21 @ 04:16:38
URL: http://www.skechersshape-ups.net
Postat av: Anonym

<http://www.cat-boots.org/

2011-09-06 @ 03:31:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0