Årets första åska!


Tror ni inte att dom söta kossorna skulle trivas på golfbannan om dom får äta
massa gott grönt gräs *smaskens*
Får väl ta och släppa ut kossorna haha.


Ja i går så hörde jag 2 smällar och det var åskan som var här och
hälsa det på.årets frösta åska men det var bara 2 slag sen kom
solen tillbaka.
I går så passade jag på att städa lite vill ha fint i lägenheten innan
jag flyttar haha då har man inte lika mycket jobb o göra.
Har sagt till F att jag ska ha 2 dagar på mig och städa ut
lägenheten.Vi har kommit överens om att han och
hans polare som jag har flirtat med ska hjälpa till och flytta.
Så dom ska bära möbler och det har inte jag någon stor lust med
och göra.Och tur att man har kommit överens om det så jag ska ta
det lilla partiet som jag tycker är kul storstäda så det blir fint.
I går var F o hans bror ute på golfbannan har blivit för mycket golf
här usch fan vad jag hatar golf sen ska dom ut nu igen.
Fast dom redan har spelat bandy i dag.
Har ju typ aldrig någon tid med mig länge funderar stor på att
kasta in några kossor på golfbannan så dom kan äta sig
mätta på fint grön gräs.
Det skulle vara en ren dröm för mig haha.
Jag vet jag är elak men vad fan jag vill väl också kunna
umgås lite med min man annars kan man lika gärna
ta en rocka billy raggare :-)haha
När F kom hem i går så var det bestämt att vi skulle åka till willys
men så blev det inte.För F mamma var inte hamma i stan hon
är borta under helgen så hon ville inte att hennes mamma skulle
vara själv hela helgen så hon ville att vi skulle hälsa på
och det hade hon sagt till sin mamma utan att fråga oss att
vi skulle häsla på.
Typ styr över vad vi ska göra så mitt willys fick jag allt lägga
på hatthyllan.
Men jag fick kaffe hos gammel mormor sen var det trevligt
att vara där några timmar och göra lite sällskap :-)
Så jag kanske drar till Örebro på onsdag.
Fast jag vill hem till Eskilstuna saknar staden så mycket
men får väl se när jag har råd funderar ju på att börja
sälja på tradera så man får i hop lite pengar.
Kan ju behöva ha det nu när det är kris i sverige
och det lär ju inte bli bättre det här året.
Som jag sa tidigare 2009 kommer bli ett stort
skit år.
För vart finns alla jobben? någon som har lust att
anställa just mig? kom med förslag jag gillar
att prova på nya grejer :-)

I går kväll så blev det att dricka och festa
loss här hemma men som vanligt
så drack man själv haha men gott var det.
Sen ut på crussingen och titta på bilar.
men var inte så mycket då jag är så
hjäkla bortskämnd med power big meet.
Och det är ju snart i juli då ska jag åka dit
och rörja järnet.Jag längtar som en tok redan.
Jag älskar power big meet....
Filip var ju också så klart med ute haha han rockade
loss bland bilarna som bjöd på musik.
Dom som inte hade musik blev han arg och ville gå vidare,
men dom som bjöd på musk började Filip o dansa till.
Haha skit coll såg han ut och så nöjd.
Han kommer säkert bli som sin morsa.
En stolt raggare.

I dag så sov vi ända till 12 men vi kom inte
hem förän 01:00 så det är lätt att
sova så länge även för Filip.
Det blev som vanligt upp o äta frukost klä på sig
och fixa till sig.
Direkt när Filip vaknade sa han gå ut gå ut.
Men jag sa nej vi ska diska först.
I dag fick Filip upp våran dörr han hade redan
tagit på sig sina skor men innan han kom ner för trappan hant
jag och få tag i honom.
Usch det är så otäckt nu när han lärt sig få upp dörren.
När jag var klar med allt blev det till och gå ut o leka i solen.
Det var kul ute vi såg tillå med en igellkott när vi var ute.

Så nu sitter man här hemma och tar det lugnt,
Vill bara tacka Dessi o Michis som hjälpte mig
med mitt föra inlägg.
Nu vet jag att jag inte kan köpa gardinerna blir
alldeles för dyrt.
Men 2 st krukor ska jag köpa mig :-)
Och sen ett par köks gröna gardiner.
Passar ju jätte bra till sommaren.
Får allt ta och beställa mer gardiner sen
när höst katalogen har kommit ut.
Ett jätte tack till er.
/mammatingeling
Det där betsällde jag på jotex.
   
Får väl se när dom kommer om dom är lika snygga som på bilden.
   
Sen köpte jag 2 krukor som jag ska hänga i fönstertet.
Får väl bli en vit som jag målar till vardagsrummet sen
målar jag den andra svart som jag ska ha i köket.
Men jag vet faktist inte om jag ska sprya då jag inte
har sprayat på många år.
Och det är inte snyggt om det ine blir jämnt.
Kanske bättre och ta någon färg då.
haha lite änklare för mig.
Pöss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0