Funderingar.


På dom senasde dagarna har jag funderat skit mycket på massa saker
men varje dag är det olika saker hehe.
I dag funderade jag på min beställning som jag gjorde på jotex.
beställde ju ett par sommriga gardiner och 2 hängande krukor.
Och i förgår så ståg det att det var skickat men när man går
in på posten och ska söka efter paket då man har kolli nr så
hittar inte det mitt paket???
Så jag undrar värkligen om dom har fått min beställning och skickat i väg
paketet?hmm så konstigt att man inte kan se det på posten.
För det står ju skickat på deras sida men går jag in på posten så
hittar dom inte paketet :-(
Å jag som så gärna skulle vilja ha det jag beställt.
Hoppas jag får mina saker.

I går satt Fredrik o jag funderade på om vi gifter oss någon gång
vi säger typ när krisen är över i sverige och man har jobb o pengar.
Då har jag alltid sagt till Fredrik att jag vill ha hans efternamn.
Men nu när folk börja döpa sina barn till vad som helst tillå med till bokstaven
Q då funderade jag på om vi inte skulle ta något eget ute i från.
Fredrik frågade- Hmm vad skulle det vara?
Jag svarar-Hmm jag vet inte låt mig tänka.
Fredrik-ja men då är väl mitt efternamn bra och vill du inte
ha det så kan vi ta min mammas efter namn :-) för hon har eget efter namn
och sen så klart min bror men ingen annan i sverige.
Jag-jag frågar vad är det för efternamn.
Fredrik-Hon har efternamnet från en gård där hennes mammas bröder
bor.
Jag-Hmm måste vi om hon har tagit de så är det collare och komma på
något annat.
Fredrik-Ja men jag skulle kunna tänka mig det.
Jag-Men det passar inte till Filip det låter så eget hehe men vi
får väl allt se vad vi heter när vi gifter oss men det blir säkert bra.
Fredrik-Ja det blir det.
Jag-Vänta jag vet vad jag vill ha för efternamn jag vill heta MEDUZA
i efternamn fan vad grymt collt det skulle vara jag skulle känna mig som
en riktig raggare.
Fredrik-NEJ ALDRIG.
Jag-Hmm då får jag glömma o drömma om det.
Fredrik-Japp för jag vill inte heta Meduza i efternamn.
Jag-Hahah det skulle nog inte passa till dig men jag skulle
lätt kunna heta meduza...

Sen har jag ju även funderat på sen när vi ska flytta till
hösten om att vi ska skaffa oss ett husdjur.
Fredri vill ju ha en katt då det är enkelt och sköta
och jag vill ha en dogman då jag vill röra på mig.
Men det svårasde är vad det ska vara för ras.
Vill inte ha för stor vovve och inte en liten råtta.
Det skulle vara så kul med en hund men vad ska man välja då?
Har kollat jätte mycket på blocket och det får inte kosta för mycket
heller....Men vi får allt se vad det händer annars får ajg nöja mej allt
med dammråttor som husdjur hehe.


Kommentarer
Postat av: Michis

haha vad roligt med efternamn-konversationen =D

2009-05-28 @ 20:15:10
URL: http://michaeala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0