regn och åter regn!



Yes man kanske ska ta och njuta ut av vädret ;-)


Japp i dag öser det ner regn massa reng.
Och jag var illa tvungen att gå ut.
Var nämligen tvungen att springa ner till ams alltid lika nervös
när jag går in på ams och ska lämna in lappen så man får ut några ören.
man vet aldrig vem man får prata med och visa är så sura och hårda
så dom passar inte in där.
Men i dag hade jag tur jag var hård tillbaka och sa jag har planering med min
handläggare och vi ska ses nästa vecka :-) så lite planer har man nu så
då var dom inte så sura så jag hade ordet före gött det.
Så nu är man hemma igen skönt det och ha det avklarat behöver inte
fundera något på det förän nästa månad då man ska ha ut nya pengar.
Alltid en stor klump i magen när man går till ams så borde det inte
vara men det är press att gå dit.
När jag kom hem så lekte jag lite med Filip blev inte alls
långvarit då han nämligen är fortfarande är sjuk stackars
mammas lillfiss vill inte att han ska vara sjuk vill att han ska
bli frisk så fort som möjligt.
Så det blev inget dagis i dag och han var tok arg för att han inte
fick gå dit och träffa sina vänner så arg var han kan jag säga.
Så det var intget kul och ha en bråk stund på morgonen.
Men jag kan inte skicka i väg honom när han är sjuk :-(
För jag blir ju arg på föräldrar som skickar i väg sina barn
fast dom vet att dom är sjuka :-(Men oftast slutar det med att
dom får hämta barnen och så ska det vara....
Här hemma ska man städa och det passar ju kalas bra då
det regnar som bara den och är riktigt skita väder ute.
Nästa vecka blir det till och baka massa kakor och gott gott
för filip fyller 2 år precis om 1 vecka.
Det är inte klockt vad tiden går undan kändes inte
alls att det var länge sen jag var på BB och Filip var så liten som
en kotte mumma så liten han var och tänk att han är
min o fredriks bebis.
Jag tycker vi har världens sötasde bebis fast det tycker ju
alla föräldrar att sina barn är annars skulle det ju vara
något fel.
Fast Filip kanske inte är en bebis längre men heregud han är 2 år
och jag tycker han är mammas o pappas stora bebis.
Fast jag vet innerst inne att han är en liten pöjk men på
kvällarna då är han en bebis i smyg för oss.
Jag njuter värkligen av den tiden då han har sin bebis sida
då man får hålla om honom och ha honom i famnen och tänka
tillbaka när han var liten bara njuter ut av det.
Annars på dagarna får amn aldrig mysa med honom han vill
ju springa fritt och ha kul utan att höns mamma ska vara efter han.
O schit vad mycket paket Filip kommer att få ut av oss.
Jag har fått erbjudande om en lägenhet nu som vi ska gå och kolla
på nästa vecka.Vist det är akut med något störe nu men
jag vet bara inte om jag vill ha den varför ska jag vara så barnslig för.
Allting är grymt bra men det som stör mig är att det ligger i stan och
det är en pub bredvid och bilar åker utanför sovrumet och sen
finns det ingen parkering så man har ingen koll på bilen.
Men en lekpark ligger precis utanför.
Om jag ska bo där så bor jag där tills jag får jobb
sen när jag har fått jobb ska jag ta ett feta lån och
köpa mig ett hus eller radhus till det ställe jag värkligen
vill flytta till.
jag vill ju inte bo så centralt vill ha någon km till stan.
Där jag vill flytta är närmare naturen skog där jag kan
få springa i lugn och ro utan massa trafik.
Nej nu ska jag göra lite nytta här hemma pöss
mammatingeling

Den där lilla söta ponysen har jag köpt till Filip ;-)
För mig så kan alla barn leka med den.
Även om den ser tjejig ut så är det inget Filip bryr sig om
Och jag tycker det är bra att barn ska våga leka
med allt dom tycker ser spännande ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0