Solen skinner :-)


i dag så skinner solen och vist var man glad i morse
ut av att solen sken in i vårt rum och väckte oss.
Men något vidare pigg var jag inte trött var man.
Filip gick upp vid 8 då han vaknade och börja sjunga
en liten vals.
Efter sången så blev det frukost här hemma
men i dag blev det inte så mycket till frukost då min
lille grabb åt så lite :-( han satt mest och pratade.
Så det var bara att gå i väg till dagis o dag igen var det
lugnt inte alls mycket barn.
Undra vart dom är???

Jag gick ialla fall hem och jag var så trött så det
var sängen som väntade på lilla mig.
Somnade direkt o sov i en timma.
Sen väcktes jag ut av en mardröm *blä*
Så jag gick upp o kunde inte sova mer.
Sen drack jag kaffe då blev ajg piggelin.

i dag har jag inte alls gjort något vetttigt men
såna dagar har vi väl alla som är arbetslösa.
Men det får bli en promenad sen när Filip slutat
dagis så man kommer ut i solen :-)

I går så ringde svärmor hit först pratde hon
med mig och berättade att hon hade köpt
ett tårtljus med en 2a alltså sånt man ksa ha på
tårtan när man fyller år.
Och filip blir 2 år och det är bra.
Men hon hade inte frågat oss och vi hade
redan köpt ett sånt för länge sen.
Så dumt att inte fråga blir så hjäkla satans trött
på att få 2 av varje när det gäller saker.
bara för att hon köper o köper det skrämmer mig sen
när vi flyttat till något störe.
Tänk om hon fortsätta köpa massa saker.
HJÄLP det lär se ut som ett bombnerslag då i lägenheten
och det vill jag värkligen inte då jag vill ha still i mitt hem.
Och jag har inte plats för allt som man får...
men skulle jag ta o prata med henne skulle hon bli ledsen o arg
för hon lyssnar inte ändå så då är det bara dumt o prata med henne.
För vi har pratat om saker med henne förut men allt fortsätter
likadant ändå så.
Det är allt bra konstigt att det nästan alltid är svärmor som
åker dit som ska styra och ställa med det o det.
Hatar dessa bekymer trode aldrig att jag
skulle åka ut för någon sån person.
men vist allt kan hända.
men jag får vara glad över att hon inte springer här varje dag
då hade jag tagit min resväska och dragit söder ut :-)

Sen så ville hon prata med Fredrik o vi har jätte mycket
o fixa och dåna här hemma med kalaset.
Men det struntar hon i hon skulle ändå dra ut Fredrik på
Fredag på en golrunda och det är då man har mest och göra
han föröskte säga att vi hade mycket o göra men hon vill
spela och ha någon och spela med så hon tjatade på honom
så jag önskar mig blixdrar och dunder med regn på fredag :-) haha.
För jag hade planerat att jag skulle baka tårtan på Fredag och
F skulle ta hand o Filip så dom kunde hitta på något.
men så värkar det inte bli.
Och jag vill ha lugnt omkring mig när jag bakar men
det skiter väl hon i hur vi har det.
För jag måste hålla koll på Filip så han inte gör bus här hemma
mitt lilla busfrö.men när jag bakar så bakar jag tycker det
är jobbigt och hålla koll på 2 saker.
men hon sa att hennes mamma kunde komma över jag bara typ
NEJ för då är dom säkert i köket och springer runt vill vara själv
vill inte ha besök på fredag.
Alltid är det någon som ska sabodera mina idier.
nej nu ska jag fixa lite pöss
mammatingeling

Planeringen är att tårtan kommer bli något sådan
men inte precis likadan som den hära tårtan men typ lika :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0