Städdag!


Det blev inte alls mycket skirvande i går då jag nästan
var trött hela dagen sen så måde jag ju inget
vidare då jag hade sovit så lite och haft en klump i magen.
Så i går var jag ute på långpromenad men inte ens det hjälptes
att få lite frisk luft.
På eftermiddagen hämtade vi Filip han hade haft en underbar
regnig dag så dom hade allt fått varit inne då på dagis.
Men det är lika kul att få vara inne som ute för inomhus då kan
man måla och leka med massa leksaker :-)
På kvällen gick vi förbi gammel mormor hon skulle få låna Filip en
stund under tiden jag o F var på utväklingsamtal och det gick ju jätte
bra har bara positivt och säga om Filip :-)
Känns så skönt att få höra det och att han trivs på dagis han är
så lätt och göra med.Jag älskar värkligen min underbara son det
han som gör så min vardag går...
Efter vi hade varit på utväklingsamtal så gick vi tillbaka till
gammel mormor blev kvar där i ca 20 minuter.
Hon fick ju även veta att vi fick lägenheten blev typ nästan
som om det skulle vara hon som skulle få flytta.
Direkt sa hon det där ska ni få och fullt med massa
olika möbler både bort och byrå i olika träfärger.
Vi bara hallå vi ska inte flytta till ett hus det endå vi får mer
är ett rum till filip.
Men hon gav sig inte hon bara det där ska ni få.
Jag sa till Fredrik att vi kan inte ta i mot allt vi får
för jag vill inte på i ett hulahula hem med masa saker
omöbler överallt.Jag vill ha står yta och fint ska det se ut.
Och han tyckte ju som mig.
Fast det värsta med hans släkt är att dom vill ge
och ge jag blir galen på det.
Min släkt frågar i alla fall vad vi behöver och så
och inte bara ger massa skit.
Fick även veta ut av f mormor att farmor hade
köpt en störe säng till Filip för länge
sen på loppis.
Fan vad dom köper dom gör mig galen.
En säng på loppis är ingen fel på men jag
vill ha en växasäng i trä.
Jag såg en jätte fin trä säng på ikea som jag blev kär i.
Jag blir så ledsen att dom bara köper o köper utan att fråga
oss känns som inte vi får bestämma det vi vill ha...
Jag börja nu bli mörkrädd hur det kommer att bli
när vi flyttar tänk om dom bara köpa massa saker
hela lägenheten kommer se ut som hula hula *hjälp*
Även om F har pratat lite med dom så lyssnar dom med
baken .ups svårt och lära gammla hundar och sitta...

I dag gick hela familjen upp vid 8 åt frukost
fixade till filip sen bara i väg och sticka till
dagis.Dom har ute dag i dag så det blev
varma vår kläder på grabben så han inte ska
fryssa när dom är ute hela dagen.
Så fort vi hade lämnat Filip på dagis åkte vi bil hem
och började städa lägenheten så den ser fin ut tills
i mörn då det är beikning på lägenheten och inte på bilen.
Vi får väl se vad dom tycker om våran lägenhet tappenten i köket
ser ju inte så bra ut så den får vi nog allt ta och fixa till.
Men allt annat ser bra ut.
Nej nu ska jag i väg och hämta lilleman från dagis då blir han allt glad.

Ha det bra alla kära blogg läsare pöss på er
/mammatingeling


Kommentarer
Postat av: Dessi

Jobbigt att dem köper en massa utan o fråga.Då är det ju bättre att dem bidrar med en slant istället så att ni kan handla. Alla har ju inte samma sak o oftas har dem äldre väldigt dålig smak när det gäller kläder o möbler.

2009-05-19 @ 14:43:08
URL: http://togetherwemakeafamily.blogg.se/
Postat av: michis

ush vad jobbigt man vill ju bestämma själv. respektlöst, även om tanken är god

2009-05-19 @ 16:32:37
URL: http://michaeala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0