SUR Kärringar som sitter i kassor!


Nu är jag hjäkligt trött på att gå i affärer och sen när man väl kommer
fram till kassan så sitter där med en hjäkla sur kärring.
Även om sur käringarna är 20 till 60 år är det aldrig några
glada miner? vad är det för fel igengligen?
Går man på morgonen så är det trötta o sura
går amn på kvällen är det lika så???
Varför låter dom inte killar o gubbar får en
chans och vara i kassan?
Jämnt när jag går i en butik affär så är det alltid en
kassörska som sitter där?
vart är alla gubbar??????
Skit i sama om det är sura käringar som sitter
i kassa men borde dom inte vara glada
då dom vet att dom har ett jobb att gå till i mörn?
Nej det är alltid lika dana sura miner som är där.
vet inte vad det är för fel på folk nu för tiden.
Hade man träffat på en sur kassörska som sitter
i affären en gång då är det okej då kan det vara
att man är trött eller att det hänt något.
Men nu är det tamefan lika sura minner vart man än kommer.
Jag skulle alla fall vaar jätte glad mot mina kunder för ett glad leeände
gör så att kunden kommer tillbaka.
Tänk vad glad jag skulle vara om jag hade ett jobb nu när det är kris.
kanske vill dom sura käringarna gå nu när det är kris kanske dom
är trötta och sitta i affärern? jag vet inte men jag tycker inte att
man ska behöva träffa på sura kassörskor hela tiden det blir
ju inget vidare kul och handla hos dom.
men något fel är det kanske lider med krisen eller
annars skiter dom väl i det och tar en dag i taget,
Kanske skulle dom kunna ta förtids pasion det skulle vara bra om
folk fick gå redan när dom var 50.
Då har man nästan halva livet kvar o göra roliga saker som man
måste få uppleva sen så har man pengar om man sparat så finns
det jobb till dom yngre.Då går allt krisen att klara av.
Vi som är unga som inte har några pengar vad fan kan vi göra?
Vi kan inte göra ett skit förutom att försörja oss och tigga pengar på gatan.
Det känns ju som det.
Tänk vad lyxigt för en i 50 års åldern att få gå nu om man har pengar.
Man orkar ju göra massa saker om man är 50 och man lär ju ha råd.
Vi som är unga full med enerski vad har vi för något att bli erbjuden?
Faktist ingetting just nu :-( Så hjäkla synd om oss.
Hmm Vad ska vi göra vem i sverige kan svara på den här frågan???
Vill ju så gärna ha svar ut av Fredrik eller Göran persson.
Dom borde ju allt ta och dela med sig lite nu till oss unga.
I dag så har dagen varit lugn gick upp vid 08:15 var så klart trött då jag har så svårt
att somna på natten sen är amn trött som ett ass när amn väl ska gå upp.
Filip har också svårt att somna på kvällarna så han är cokså trött på
morgonen när man väl ska springa till dagis o leka med alla andra barn.
Men jag lyckades allt ta mig upp i morse fast lite problem var det.
Filip sov som en stock så jag gjorde frukost till han sen fixade jag
till mig sen så kom Filip upp då åt vi frukost,
Sen var det bara springa i väg till dagis det var 20 grader varmt ute det
kallar jag för sommar i sverige det.
Vi gick lungt till dagis alla barn var ju så klart ute när vi kom sen var jag även
tvungen att byta byxor på Filip då dom skulle i väg till skogen
och vara ute hela dagen.Så det blev allt ett par jeans till lilleman.
Finns ju djur i skogen så då var det lika bra med jeans :-)
jag träffade T så vi ståg ju och pratade en halvtimma innan
jag var tvungen att gå till forum.
Jag köpte jätte dyra vindruvor emn jag var så sugen på det i dag
sen så köpte jag en billig vattenkanna för 24,50 och det fylls med 10 liter.
Kanon bra sen till min lilla trägård :-)
Usch det var i kassan det satt en surtand fifan säger jag bara.
Vad är det för äckliga människor som jobbar i affärer nu för tiden???
Sen så var man hemma och det blev lugnt hela dagen gjorde inte mycket
väntade tills kl skulle bli lagom så man skulle hämta Filip.
När jag skulle hämta Filip hade inte hans grupp kommit än fast kl var så
dax när dom slutar.
Så dom var allt lite sena och Filip hade inte ens sovit något i dag heller.
Busunge som har svårt och sova på dagen.
När jag väntatde på Filip i 15 minuter det kändes som att åka hiss.
jag e rädd att åka hiss men nu var det sama känsla som att åka hiss.
Tänkte kommer inte barnen snart vart kan dom vara.
15 minuter evighet känns hjäkligt tungt och vänta då.
men sen kom mammas gullegull då blev det massa pussar :-)
Och jag kunde äntligen slappna av phu så skönt.
Nu är det kväll här hemma blir det allt o ta det lugnt.
Pöss på er mammatingleing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0