Torsdags kalaset!


Filip funderar på vad det kan vara för dag i dag???

Hmmm undra vad det är för dag? dax att gå upp så kanske man
förstå vad dagen ska slut med.

Jo det är faktist min födelsedag jag blir nämligen 2 år.
Då får man massa paket.


Det har varit fuuuult ös här hemma har inte haft 1 sekund vid
datan o det har varit skönt men jag har ju saknat o blogga
men nu är jag tillbaka :-)
Måste börja och berätta om torsdagskalaset.
Filip är nu 2 år hurra hurra säger jag.
Min stora kille är ingen liten fjut längre.
Torsdag börja med dagis och det var nice det för
på dagis blev Filip firad ut av alla sina dagis kompisar.
Filip fick stå i centrum medan det sjöng för han sen
blev det grillad korv och bröd  och till efterätt blev
det glass som jag o F hade köpt.
Så alla barn åt glass i torsdags och det var lyckad
för det var gott det gillar nästan alla barn.
Och när Filip fyllde år fick han även en guldmedalj ut av dagis.
Nu börja jag fundera p åom jag har berätta det jag skrivit här på min blogg???
Oj det kanske jag har men det jag inte har gjort är att visa
bilder för er :-)
Så har ni läst det jag redan skrivit en gång får ni njuta ut av bilderna.

Filip är ombytt på G till dagus sitter just nu och äter smörgåsrån tårta.
Det ni det är nyttigt och gott.

Titta vad jag fick ut av mamma o pappa.
Ett jätte sött kort på en nallebjönr som också fyller 2 år.

Glass å så gott.
Fast man är pank då får man inte vara snål och bjuda barn på glass.
Så det är bara ta lite små kronor i från spargrisen och köpa glass
till barnen.

Nu ska jag i väg till dagis.

Nu är Filip hemma igen titta vad mycket paket filip har öppnat.
Fått en gunga traktor o en bil och en filt med massa annat,

2 års guld medaljen som filip fick av dagis.
Jätte fin o bra pressent.


På torsdagskvällen blev det kalas hos farfar farfar fyller ju på sama
dag som filip :-) men han blev inte 2 år han blev 57 år *grattis*
Så där blev det smörgåstårta och kakor gott.
Farfar fick en jätte fin popcorn skål ut av oss.
Och filip han fick en sandlåda och gungställning ut av farfar
o hans föräldrar som filip ska ha i våran sommarstuga :-)
Blir vädligt nice det då man inte behöver gå till lekparken.
Ut av oss fick filip en båt och traktor och en söt filt med grodor på.
Sen skulle filip få en uppblåsbar fisk men den har jag inte hittat än :-(
HMM undra vart man kan ha lagt den???
Filip hade en lyckad dag i alla fall hurra hurra hurra.

Nu är vi på G till farfar :-)
Tyvär så glömmde vi kamera här inne på toan så
det blev inga bilder hos farfar :-(
Men men vad gör man?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0