Hemligheten!


Nu är det väl på tiden att jag avslöjer min hemlighet som ni säkert
har väntat sjukt länge på , en hel dag ojoj.
Vad har mammatingeling för hemlighet som inte ni fick veta?

Hemligheten som vi gjorde i dag var att gå ner till BVC
och vacinera Filip mot svininflunsan.
Nu tänker ni säkert är det den enda hemligheten
som mammatingeling hållt tyst om.
ja jag ville faktist inte säga det att vi skulle vacinera
Filip.Dels för att jag har varit jätte orolig över det
hemska vacinet men även sjukdomen är jag rädd för.
Och jag har krubblat sjukt länge om vad jag vill göra
och vad som känns bäst.
Så för någon vecka kom F o jag fram till att Filip ska
få vacinet.
Tycker det är så konstigt i alla andra länder visa tar
vacinet andra inte och det är ändå så sama vacin man
snackar om.Ingen värkar veta något om det kanske inte
ens 100 procent säkert men jag hoppas att det fungerar
på alla.

Jag funderar också på varför influnnsanheter SVIN?
Inte att jag tror att det kommer i från grisar där
med tror jag att det kommer i från oss människor
som håller på och släpper ut så mycket gift
här i världen.Nu är det väl på
tiden att gud skstraffa oss med svininflunssa eller va vet jag?
Men min åsikt är att det inte finns några bevis på
att den flunssan kommer i från grisar för vi
människor kan också vara SVIN.
När jag tycker illa om en person så kan det
lätt hänt bli att jag kallar den personen för svin om
man sviker mej för ingeting.
Finns ju många killar som better sig som svin
specielt när dom varit otrogna då är det
allt riktiga svin vi allt snackar om.
Här är min åsikt om svininflunnsa och vad ni tycker
så får ni tycka vad ni vill och tro på vad ni vill.
För jag tror bara på det jag känner för det
kommer i från mitt hjärta.

Annars i dag så har det bara regnat o regnat
riktigt hjävla bajs väder om man får säga det?
Jo det är klart man får det för det regnar ju trotts allt i går.
Nu svenska folket får ni fan sluta med och ha ihjäl spindlar annars
lär det väl regnar hela julen.
Så en sak var snäll mot imse vimse spindel.
Vill ni inte ha dom i hemmet så behöver ni inte slå ihjäl
dom stackars små djuren det har inga självförsvar som vi har.
Ta en burk och släpp ut det stackars djuret och visa spindeln
att hos mej kommer du allt inte in :-)
Vill ni ha en vit jul så sluta att slå ihjäl spindlar.
För nu är jag värkligen trött på regnet snart
får man väl skaffa en båt och börja rå med om man
ska någonstans haha.

Filip var i alla fall jätte duktig när han skulle ta sprutan :-)
Msssa beröm till mammas o pappas hjärta vi är så
stolta över dig du är så duktig.
Och när sköterskan hade stuckit så ville filip
inte ens ha ett plåster det noppade han allt hihi.
Stora killen ju :-)
På tal om att jag inte heller ville att ni skulle veta att vi
skulle vacinera oss i dag var för att inte folk skulle
tänka sama som jag.
Ville ju unvika kön förstås.
Om jag säger jag ska vacinera mej i mörn då finns
det säkert 100 andra som inte ens har tänk tanken att
vacinera sig och får iden att dom också ska vacinera sig
på sama dag som jag.
Så jag ville bara slippa undan kön :-)
Kl 6 gick man upp så duktig som jag är och
se göra frukost till hela familjen dom kom ju
upp efter mig.Sen var det bara fixa till sig
och springa ner till vacineringen på bara 2  minuter.
haha jag bor granne med bvc det viste ni inte vaa? det var
något nytt ni fick veta i dag :-)
Vi kom i alla fall dit 07:30 och dom hade redan börjat och
det ståg att dom skulle öppna 8.Men vad gör det?
Bara bra att dom öppnade tidigare annars hade det nog allt
blivit för mycket barn.
För vi kom in på 15 minuter sen var vi klara och när vi gick
ut därifrån så var det barnkaos kan jag lova och fullt
med föräldrar kaos *hjälp så mycket folk*

Äntligen hemma då passade vi på leka
pussla måla o bilar ville filip också leka med.
Filip har fiskat i dag fast med sitt fiskespel förstås :-)
Och det tyckte Filip var så roligt att fiska och lägga
tillbaka alla fiskar när han fått upp dom :-)
Första gången han fiskade och han var värkligen duktig.

Sen sov vi en stund Filip somnade först och
sen fredrik o jag.haha sova mitt på dagen men
vad gör man när det bara regnar och det ser
ut som natt??? Man sover förstås.

Efter vi hade sovit blev det av till ica och handla
lite grejer.
När vi hade handlat klart blev det så klart fika
för att filip har varit så duktig i dag.
Så jag o han åt äppelpaj *mums*satt fint det.
fredrik tog sig en stor kanlebulle det såg också
god ut *mums*

Ica maxi har värkligen billigt och gott fika
bröd måste jag säga ska absolut inte klagga.
Kaffe och äppelpaj 20 kr sjukt billigt.
Och äppelpajen smakade smaskens.
Mycket äpplebittar och söt var den :-)

När vi kom hem så fixade jag med maten
våfflor grädde och så sylt.
Värsta sötis dagen i dag för min del.

Nu blir det snart bonde söker fru.
Blir en het natt med Roger så det får man
inte missa :-)

Efter det är det snygga aro på tvn han är
grym bra.
jag tycker Aro borde sitta som julvärd
ett år det skulle vara något för
svenska fölket :-) håler ni inte med mej?
HIHI
/pöss mammatingeling
ha det bra söv gött i kväll

Mums det där ser ju mumsigt ut.
Någon som inte är rädd för grisar.
Pojken värkar tycka om att pussa på grisen.
Medans grisen njuter av alla pussar som den får.
alla djur behöver ju kärlek även grisar.
vet inte om jag skulle våga pussa en gris men
klappa den är jag inte rädd för :-)

Kommentarer
Postat av: knixie

Är tydligen ett fågelvirus som grisarna blitt smittade av... som är ett lungvirus... och grisar kan smitta människor SÅ därför heter de svininfluensan... fast på riktigt så heter den "Nya Influensan"



Hoppas Allt är bra med er? Hur blev det med katterna?

2009-11-18 @ 23:44:10
URL: http://knixieknixie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0