Ett besök hos Tandläkaren!


Morgon bild redan envis på morgonen.

Jag känner mig redan morgon stressad in för dagen.
snälla Filip lyd mamma.
Vi ska gå snart.
Ser ju helt chockad ut ;-D

Jag lyckades till slut att ta på honom kläder :-)

Min sötnos vi lyckades i alla fall komma ut :-)

Filip oajg är ute och härjar nästan där vi bor :-)
Jag tror Filip är vildare än bebbe hihi
om ni har läst mamman o den vilda bebben.

Jajamän det blev allt ett besök hos tandläkaren i dag
men inte för min del :-)
Det var nämligen min sötnos prins som hade
fått en tid så i dag blev det inget dagis för hans del :-(
Och det var väl inte den bästa tiden hela kl 11 på förmiddagen
då bruka nämligen min skatt sova middag.
Så ni kan säkert förstå vilket kalabalick det blev när
vi skulle i väg.
Tur att man hade 4 armar tackar Fredrik för att han var hemma
i dag så han också kunde kämpa lite med lilleman.

åja han blir ju så himla stark nu när han inte alls får som han
vill skriker rätt ut och kastar sig i marken som om det skulle
göra saken lättare?

Morgonen gick Filip så klart upp redan vid 5 försökte att han skulle
sova fram till 8 men lyckades inte :-(
Han höll i alla fall full fart här hemma men vid 7 kom han
till sängen och la sig en stund fram till 8 sen ville han se på
tvn.Jag gick upp passade på att göra lite frulle.

Sen satt vi i köket och åt lite frulle gott gott.
Klockan gick allt fort.
Fixade till filip och sen mig själv.
Pang pof så var kl 10:30 så då tänkte jag nog nu
är det dax att gå.Fast det bara tar 5 minuter att
komma ner till tandläkaren.

Men självklart skulle lille herrn krångla med mamma.
phu vad svettig jag blev.
Jag försöker få på honom jackan och han bara springer i från mig
får tag i honom just när man får i ärem npå honom då slänger
han sig ner på golvet och skriker allt vad han kan.
Så där höll vi på i 15 minuter.
Men jag ska säga jag gav upp hämtade Fredrik som förstärkning så
vi båda lyckades med att få på Filip varma kläder.

Usch vad man hatar hösten och kylan när man har nog att
ta på sig kläder själv och sen ska lilleman ha varma kläder
som han vägrar att ha på sig.

Vi lyckades i alla fall komma i väg när kl var 10:50 :-)
Men när vi väl var ute var det inga problem att
komma till tandläkaren.
Vi kom i tid och hant även och leka lite med det
leksaker som dom hade.

Jag förklarade för Filip att han skulle följa med
en kvinna in på hennes rum och att han skulle
lyda henne.Berättade även för honom att du ska gapa
så hon får se dina tänder.Och lyder du henne
så går vi till öppna förskolan sen.
Till sist frågade jag Filip lyssnade du på mig???
NÄÄÄ.
Just då jag skulle ta det igen så kom tandläkaren kände
redan i lilltån att det där inte alls skulle bli ett bra möte :-(

Han följde med Tandläkaren in på sitt rum,men där inne
spårade det all ut.
Han skulle inte klättra upp på stolen han skulle sitta på
stolen där det fanns en data och lyssna på bom bom
alltså O lÅten som är så grymt bra för Filip del :-)
Japp den diggar vi varje dag här hemma.

Filip fick även tag på en penna då skulle han måla
men fanns inget att måla på :-( Men är man barn kan
man måla på allt och självklart målade han på en kalender
som hon hade.Efter det så tryckte han på massa knappar på en
telefon till slut så gapade han en liten stund.

han var inte alls så lydig så det där med förskolan
blev inget av för min del.
Jag vet att jag var skit taskig som inte lätt
honom gå till förskolan vet att han gillar det
jätte mycket.
men har jag sagt något så måste man ju hålla
det.Tyvär är inte alla föräldrar bra på sånt.
Även jag kan säga massa saker som låter
bra och sen blir det ändå så av :-(
Men i dag lyckades jag stå i mot.
För jag skämdes värkligen efter
tandläkare besöket.
vet att det är fult ord och säga att man skäms
men vad skulle jag ha gjort?

Men i alla fall fick han en leksak för att han var
så duktig tyckte tndläkaren ;-D
hehe .

När vi kom hem gjorde jag mat till sötisen
och Fredrik var ute o lekte med honom innan
maten blev klar.

När det var mat åt han lite i alla fall sen skulle
han sova jag var helt slut så jag kände
att jag också skulle sova.
Men Filip ville absolut inte sova även om Fredrik
o jag sa till honom att han måste sova.
Han var värkligen trött men han väggrade att sova.
Slutade ju med att jag sov i en timma.
Och när jag vaknar så är filip uppe och härjar.
det första jag säger sover du inte?
Nää NÄÄ leka bilar titta phu.
Allt som var kul ville Filip göra.

Så jag gick upp blev en stund att leka sen
började jag med maten.
Han åt i alla fall mycket mat.

I kväll så gick vi ut fyfan vad otäck mörkt
det är vi var ute på en landsväg och gick
hallå jag såg ingeting.
Och massa bilar körde där med full fart.
Så nu ska jag nog inte gå där när
det är mörkt.

Lyckades få Sötnos att sova i vagnen
och nu sover han allt.

Jag ska ta ett bad nu sen tv puss
på er alla /mammatingeling


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0