Träffat *BOBBY*


Jau i går fick jag ett ryck att åka till Karlstad kändis
frisören bobby skulle ju vara på kicks :-)
Och självklart ville jag se han i värkligheten.

Torsdags morgonen började med att jag bokade
en liten buss biljett till Karlstad för 49 kr.
Fredrik förstog inte alls vad jag skulle göra i Karlstad och
när jag sa att Bobby kommer blev han jätte sur :-(
Fredrik o jag är ju ganska olika varandra jag kommer
från en störe stad och han bor i en byhåla och här
kommer ju aldrig några kändisar sorgligt som det är :-(
Vi tar ett snyff på det.
Och jag som har bott i Eskilstuna i 20 år vet ju hur kul
det är när någon kändis kommer.
Jag kunde planera i veckor och se fram i mot yes nu
kommer ju Magnus Uggla till stad och han vill man se Live.
Och Eskilstuna har ju gansga mycket kändisar och så.
Och var det Lördag och någon känd person skulle komma
då kunde man tänka hmm undra om jag ska gå och se
den där kändisen.
Så det är så det fungerar för mig jag vill se personen live
och sånt kan inte min Fredrik förstå.

Men Fredrik erbjöd sig i alla fall att lämna Filip på
dagis så jag kunde åka en tidig buss då bobby
skulle komma tidigt på morgonen som det stog på internet
och allt det där.

Jag hade jätte vårt och välja vad jag skulle ta på mig
vill ju vara fin när man åke i väg.
Men jag hittade i alla fall leggings kjol och en vit topp
sen var det bara sminka sig.
Men när jag skulle gå ut så sken solen och dum som jag
är så tar jag på mig min tuna skinnjacka *brr kalt*
Ångrade att jag tog på mig den men jag hade bråtom
så det var bara att springa i väg.

Kom till buss centralen och då kom bussen precis vilken
tajming det blev allt.
Skönt att sitta i en varm buss :-)

09:30 var jag i karlstad gick till Duvan där han
skulle vara fullt med små tjejer ståg och
väntade på honom och även jag i den där samlingen.

Till slut så blev kl 10 men då är det bara en butiks personal
som kommer och säger väntar ni på bobby? alla säger ja
det gör vi :-) och med hennes besvikelse så säger hon
att han inte kommer förän 2.
Usch vad trist tänkte jag ska jag värkligen vänta i 4 timmar
för att få se honom?
Och jag tänker o tänker och jag har ju åkt hit för att
träffa honom men vad ska man göra på stan i 4 timmar
när man inte kan köpa något?
Men jag väljer att vara kvae går runt i varje butik och hoppas
på att tiden ska gå.

Vid 12:30 blir jag jätte hungrig och i varje cafe är det fullproppad
med hungriga svenskar.Så hjäkla typiskt svensken att
bli hungrig samtidigt grrr det gillar jag värkligen inte när
jag själv är på hugget.

Hittar ett jätte dyrt cafe men vad gör man inte för att få
en kaka så man orkar dagen.
jag tar inget kaffe till min lilla kaka jag njuter ut av den
men snart är den borta och jag har betallat 40 kr för den.
Jag känner att jag är mer sugen på mat men tänker ähh
jag tar och åker hem så fort jag varit på kicks.

Ja tar och går när kl är 1 och sätter mig på en bänk och väntar
in tiden och när kl är 13:45 går jag och till min besvikelse så
är det massa fjortis brudar inne på kicks och självklart
har Bobby redan kommit :-(
Tycker det är så dumt först sa dom en tid och sen
en annan tid och så kom han tidigare än 2.
Och när jag var inne så tog jag ett kort på bobby
då det var sjuk massa folk.
Blev väl inte bästa bilden men kunde inte få någon
bra bild...Och när kl var 2 kom det ännu mer besvikna tjejer.

Jag köpte i alla fall en krm moouse till aniktet och
sen hårspray ut av Bobby :-)
Fick även en påse med lite saker i jätte bra det.
*Tack snälla*

Så fort jag kom ut till kicks gick jag till tåget och
tåget skulle komma 14:58 men det kom inget tåg
och inte heller 15:20
Usch vad jobbigt och bara vänta o vänta känner
bara fan vilken jobbigt dag och trött är jag.
15:58 kommer mitt tåg.
Och jag har bestämmt mig det är fan sista gången
jag åker till karlstad där har jag inget mer
att göra nästa gång åker jag till Örebro för
där bor min vän Jossefine så då kan man
hälsa på henne och låta tiden gå.

Men vet ni vad som var det tråkigasde ut av allt?
Det var när jag fikade.
För jag har aldrig fikat ensamen bara en gång då jag var
gravid och jag blev jätte hungrig men då tyckte jag att
det var trevligt att äta en paj och bara koppla av.
Men i går var det inte den känslan känslan
var att jag kände mig så ensamen jag kände
hur jag saknade alla mina vänner på en gång.
Och det var fullt med folk som satt bredvid mig
och skrattade och hade sköj :-(
Usch jag har aldrig känt så förut men nu
skar det värkligen till i hjärtat ajaj.
Och sen kändes det som om jag inte hade några
vänner kvar när jag satt där och åt.

Jag kom i alla fall hem vid 16:30 och skönt
att vara hemma åt mat och drack vatten sen
så slocknade jag för kvällen kl 8 gick jag upp
och härjade med Filip haha.
han var ju vaken så det var ju kul och
få leka av sig lite.

Pöss mammatingeling

jag håller på att smina mig självjkart vill
jag leka med kameran.

Ja jag vet nog att jag är ledsen mitt hjärta
är krossat.Jag känner inte alls igen mig
längre sen jag flyttat till en bonnahåla.
jag måste vara ärlig och jag har insett mitt
hjärta har busstit i gråt.


Kanske någon gång kan det läckas
med ett plåster och en nål och en tråd
kanske jag blir den tjej jag en gång
var...jag tror på hoppet så jag
ser att mitt hjärta kommer läckas.
Men när vet jag inte kanske aldrig
men jag vägrar att se den biten så
jag väljer att se bilden som den här.


Kommentarer
Postat av: michis

nee vad tråkigt att det inte blev som du tänkt det =(

2009-10-31 @ 00:14:34
URL: http://michaeala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0