Veckan som gått!


Måndag!
Dagen började med att man gick upp och fixade till sig
sen blev det dax att fixa till Filip.
Efter det blev det frukost, vi passade på att äta frukost
i 30 minuter söla det oss lite.
Efter frukosten begav vi oss till dagis.
Självklart kommer colla flickorna och ska hämta
min pöjk vill direkt leka med honom :-)
Så kul och se att han är så poppis bland det störe
flickorna.Tänk att kärlek börjar redan i unga år.

Efter det så värmde det i mitt hjärta jag är
så glad över att Filip har massa vänner.

Jag kom hem gissa ingen snack om saken här behövdes det
allt städas så det roade jag mig med hela dagen tills
det var ytligare dax att hämta hem min gullepluttis.

han hade haft en kanon bra dag på dagis.
Vi kom hem så var Fredrik hemma han frågade om jag hade
varit på Elon? jag svarde nej det har jag inte hunnit med jag har
städat och gjort fint i hemmet.
Då sa han ska du inte köpa dig den där mixern för 99 kr.
Billigt tyckte jag och jag har ju tjatat om en mixer i flera
år nu :-)
Så Filip o jag begav oss ut till Elon hoppades på att mixern
skulle finnas kvar.

När vi kom dit så ställde jag vagen utanför tråkiga dörrar som man
inte kan gå in i när man är själv och har barnvagn.
Så Filip fick allt springa hej vilt inne hos Elon.
Spis och frys o tvättmaskiner det var allt sköj.
Har hittat en favorit butik här i stan åt filip det är Elon.
Alla andra butiker nobbar Filip o skriker *GÅ UT*
Så det är sköj att han gillar Elon någon butik som jag
inte besöker så ofta.

Men i alla fall hittade jag mixern som jag ville ha.
Och Filip upptäckte en kaffebryggare (leksak)
Då sa han kocka.
Och ville ha den kollade snabbt på priset och det
stog 299 kr men den såg värkligen ut som en riktig
kaffebryggare och man kunde ha vatten i den och den
kockade och lampan lyste.*collt* tänkte jag.
Men Filip ville ha den men jag tyckte att 299 kr är lite dyrt
när amn är pank som jag är.Fast märket var ju bra
ut av Brauin eller hur det nu stavas.
Men så tittade jag i lådan där alla kaffebryggare låg
och då var dom nersatta.
Ni kan aldrig tro vad billigt det var kostade bara endast
9 kr sjukt billigt som jag vill ha när jag ska shoppa :-)
Jag trodde allt jag läst fel men jag betallade endast 108
kr till Elon både för mix o kaffebryggare.
Nu ska det allt bli kaffe här hemma.
Vi fick även en söt rosa kanin med på köpet när
vi handlade och den kanin fick allt heta rosa
namnet gav filip.

När vi kom hem passade vi på att vara ute innan det var
lägg dax.dagen gick allt fort.
Tisadag!
Dagen började med att gå till dagis.
Jag gick därifrån då blev det en powerwalk.
Gött att komma ut i höstvädret.

När man kom hem igen så blev det lugnt var även
trött så jag passade på att sova lite hihi.
Fick ju även mens i tisdag blä usch och twi satans vad
blodigt det är.
Jag känner mig som ett blod monster usch usch usch
vad snuskigt det är.

Jag skulle även ha gått till ams men mötet som
jag skulle på var inställt :-(
Men jag hade fixat barnvakt så mormor B kom och
hämtade hem Filip så han var hos henne och härjade
med henne.

Jag tog det lugnt tills kl var 4 då gick jag i väg och hämtade
hem honom.
Blev lite fika och sånt innan jag gick hem.

Sen så kom Fredrik hem då passade vi på att tvätta och
rensa vårt föråd där vi har massor av saker.
Filip var ju allt med så han hjälpte allt till och
leta efter bra grejer som han ville leka med.

Sen blev det kväll så gick han och la
sig då var vi klara.
Onsdag en 5 krona.
Ja vi var ute och lekte på morgonen i sandlådan
sen så tog Filip sin bil och körde runt med.
Då sa han titta och pekade på något.
Och jag var så klart tvungen att titta.
Och där låg den en 5 krona.
Tänk filip hittade sin första peng och det var en
femma så den ska han få i sin sprar gris :-)

Efter vi hade varit ute gick vi in och åt mackor
och gröt.Sen lika fort ut igen.

Sen ville filip gå in och se på phu.
Efter det sov vi en stund.

På kvällen kom även farfar förbi och hälsade
på oss *kul*

Hände inte alls mycket i onsdag.
Torsdag i dag!
Dagen började med frukost sen fixade jag till mig.
Efter jag var klar med en och alla så gick vi till dagis.
Där blev det lek dom skulle leka med fingerfärg i dag.
Göra massa handtrck och så vidare. *kul*för barnen.

Jag gick hem sen var jag tvungen att springa till tandläkare
hade nämligen tid där 10:20
kom inte in för en 10:30 men gött det.
Hade 2 håll i dag fyfan skrotta cocacola och allt hjävla
skit godis med mera.
Jag har så hjävla svårt att låta bli sånt som en hjävla drog.

När jag var hos tandläkaren då borrade hon och usch vilken
äcklig avloppstank som kom ut i min mun.
Jag trodde jag skulle spy på tandläkaren :-(
tack tack för att jag inte gjorde det :-)
Men hon frågade allt om det gjorde ont när jag slutade
nä'stan och andas.Men jag sa nej det luktyar bara avlopp
usch så äckligt.
Viste fan inte att tänker och hål luktade så illa.
Och när amn har men och känna den lukten då vill
min mage bara vända sig ut och in och spy,.
men jag klarade det fint.

Efter tand besöket blev det ams i dag.
Trevligt och få träffa min handläggare.
Ingen praktik dena gång heller :-(
Hoho är det någon som vill ha mej eller?????
Kom och fixa jobb till lilla mej.

Sen gick jag hem.
hade även barnvakt i dag också då jag inte
viste exakt när jag skulle vara klar.

Jag tog mig en promenad till en loppis där
blev det allt att fynda lite grejer :-)
Det är kul och fynda saker när det är billigt.

Nu ska jag gå och leka med filip och vi väntar
på att pappa o våran älskling ska komma snart.
Ska ha hockeykväll här hemma heja fbk då
har vi pizza här hemma *mumma så gott*

Jag är grymt hungrig sugen som ett troll.

Pöss på er alla kära bloggläsare.
pöss trevlig helg.

pöss mammatingeling

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0