Jäsp så trött jag är!


En riktig TRÖTT mamma är jag i dag *jäsp*
Håret står rätt upp *fniss*

Fyfan så trött jag är i dag och det beror nog på att min
lilla prins var uppe i natt och härjade med mig.
Kl 01:00 kommer han och är hur jäkla pigg som helst
och jag är jätte trött och bara förösker hålla upp ögonen.
Då säger Filip tv tv jag bara nej barnen sover sov du med.
Så han lägger sig vid oss och trångt blir det då han ska ligga
så nära mig och på andra sidan ligger fredrik *TRÅNGT*
För lilla mig.Filip somnade och jag somnade med vid 2 igen
vaknar han och börjar härja i sängen då blir jag riktigt
arg på min lilla prins nu sover du annars får du inte se
någon tv på hela dagen i mörn.
Och gissa det hotet lysnade han på han la sig vid mig
igen och somnade men vid 3 så vaknar han och
börja hoppa på oss och prata med oss.
Jag är as trött så jag orkar inte säga till honom förösker
luras med honom att jag sover och det går ju bra :-)
Men vid 4 är han uppe då går han upp o leker en stund
sen hämtar han massa leksaker till våran säng.
Sen lägger han sig hos oss, nu blev det ännu mindre
plats i sängen när filip kom med alla djur o leksaker.
Vilken mardröm natt man har haft.Vid 5 vaknar han
igen då orkar jag inte ha honom i sängen jag ger upp
och sätter i gång tvn till han *sorry*men jag var trött
och Fredrik ville inte hjälpa till då han skulle i väg
och jobba på morgonen.
Så jag får sova till 7 sen har filip bajsat och är hungrig.
Vet faktists inte hur jag kom upp men jag harett
väldigt otäck morgon humör om man inte låter mig
få sova så allt som kom i vägen bara fräste jag i mot.
Fredrik fick akta på sig och lilleman han satt lugnt i soffan.
Så skulle vi byta blöja men NEJ hela morgonen var Nej han bara
sprang runt och sa NEJ NEJ NEJ inget passade åt min prins.
Men han fick allt en ny blöja fast phu skulle ha blöja
först på sig.Sen åt vi frukost och självklart
skulle lilleman ha massa blåbär i gröten annars
ville han inte äta.
jag funderade as länge på om jag skulle gå till dagis med
han men Fredrik tvingade i väg oss så det var bara att gå
mot dagis.Men hela vägen sa han åka buss åka buss o så
kom Nej ordet fram.

Väl frame på dagis så blev Filip pigg men han vägrade
att gå in.Dom skulle ut i skogen  i dag :-)
Men lilleman ville bara leka i sandlådan och det skulle
vara samling inne först.
Och varje gång jag sa nu måste vi gå in då blev han hel galen
och vild och bara börja skrika och kasta sig på marken.
Sen la han sig på marken och skrek.
Så jag gick in till fröken och sa jag går nog allt hem
med min grabb i dag.
Jag berättade hur natten hade varit och så.
Och det var bara att kila hemmåt men hem ville
han inte gå han skulle köra vagnen dit han ville.
Så jag satt honom i vagnen fast han inte ville men
jag ville ju hem så jag lyckades allt få hem min grabb.

När vi var hemma så sa jag nu går du och lägger dig.
Men han svara titta tv jag bara nej inget tv på dagen.
Så han gick allt in i sitt rum och jag tänkte gå efter men
det fick jag inte.
Sen efter en 15 minuter så vart det tyst inne i hans rum.
Så Filip sover än.

Jag har haft en liten städ dag här i dag då farmor o
farfar ska komma hit :-)
Så jag har bara hunnit diskat och städat fundera på
att ta och lägga mig en stund nu.

Jag hatar mitt tagent bord mellanslags knappen
vill inte hoppa när jag trycker så om ni
ser att bokstäver och ord sitter ihop beror
det på mitt jäkla tagenbord.
Kanske dax för något nytt snart.

Jag har ett skit tagent bord och
en trots grabb här hemma.
Undra vad som är värst.
Så kan jag säga tagentbordet hatar jag värkligen
nu men jag behöver ju det för att kunna blogga.
Men jag vill kasta ut det genom fönstret och hoppas
på att en bil kommer och kör över mitt tagenbord.
Min trots grabb älskar jag värkligen han måste
ha blivit ut byt under natten.
Men jag har god tro på att Trots grabben allt
kommer bli en riktig glad skit gubbe sen när han
vaknar.
För oftast så kommer det och går så jag
hoppas trots snart åker till en annan familj
och hälsar på under natten hihi.
Jag vill inte ha trots hos mig.
Men men det ska inte alltid vara enkel
och vara mammy de ska vara upp o ner
När trots kommer och hälsar på ;-D

Pöss på er alla mina blogg läsare
/mammatingeling

Visa dagar kan bli roligt Även när
trots hälsar på hos oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0