Kära bloggisar!


En mysig dag!

Tummen upp för mig för nu är jag tillbaka :-)

Nu är mammatingeling äntligen tillbaka på plats här :-)
Antar att ni saknat lilla mig ;-) *hoppas det i alla fall.
På senasde tiden har jag varit grymt trött och sliten
och haft även saker o göra :-(måste väl berå
på höst ångest blir alltid debbig när det blir kallt och urket.

Vi börjar med Tisdag.
Tisdag så var Filip på dagis o hela
dagen hade han varit ute och lekt i skogen med
alla hans dagis kompisar :-)
Dom hade i alla fall fått en bra varm höst dag.
Fast på morgonen så regnade som bara den.
Så jag satt på Filip flecce byxor och flece tröja så
han inte skulle fryssa.
Men vist är det typiskt höst när man väl slängt
på barnen varma kläder o man har lämnat dom
på dagis då kommer solen fram :-)
Fast tur att jag har massa ombyte till filip så
han inte behövde springa runt i allt för varma kläder.

När jag hade lämnat Filip på dagis gick jag raka vägen
ner till tandläkare där hade jag fått tid.
Gick ju jätte bra det förutom att jag har massa hål
i mina tänder *ajajaj* synd om mig.
Jag har i alla fall sagt när jag är klar hos tandläkaren
då ska jag försöka ge fan i cocacola sånt har det blivit grymt
för mycket ut av det senasde året.
Blir väl så när man lider ut av depprationer och man
inte har ett skit o göra om dagarna.
När jag var klar hos tandläkaren gick jag raka vägen hem.
Sån så åkte jag i väg och handlade lite mat.
Kan avslöja att hela den här veckan har bara varit skit
viste inte ens vad man skulle äta för kvälls mat.
jag har så grymt svårt att komma på vad man ska äta.

Efter jag hade handlat blev det att gå och hämta filip
självklart skulle Fredrik jobba så jag fick hämta Filip själv.
Och det var en evig kamp att få hem honom.
Han har blivit så tråkig när jag ska lämna och hämta han.
På morgonen vill han inte att jag ska lämna honom då blir
han jätte ledsen och det är värklien jobbigt och se
honom gråta efter mig :-( Han vill inte lämna mig.
Och på dagen när jag ska hämta honom vill han
inte lämna dagis :-(
Så i tisdag när dagis barnen hade varit ute hela dagen
i skogen o jag skulle hämta hem Filip så hade dom just kommit
till dagis o så kommer jag just när Filip satt sig i sandlådan.
Så där blev det o leka en stund.
Jag ville ha in homom då vi skulle byta blöja o att gå hem men
nej han ville vara kvar.
Tillslut så blev jag trött o tog han så vi kunde byta blöja.
Och han skrek och sparkades ajjaj så vild han var.
jag fick in honom och vi byta blöja men han ville inte ligga still
så jag vet bara inte hur jag fick på den blöjan haha men
jag lyckades få dit den :-)
Så skulle jag bara hämta Filips jacka och när jag väl kom tillbaka
till honom så står han där och tvättar sina händer o leker med en
mugg hihi jätte gulligt var det.
Men jag ville hem så där blev vi kvar ännu ett tag.
Så 35 minuter tog det allt att få hem min lilla prins
och hjälp vilken kamp det var.
Men jag har lärt mig det ska inte alltid vara lätt
o ta hand om småbarn man ska ju kämpa in
i det sista tills svetten rinner om pannan på en hehe.

På kvällen så tog vi det lugnt o lekte med bilar o målade lite.

Onsdag!
I Onnsdag så blev det att gå upp 05:00 ja ni läser rätt.
Filip kom och väckte mig o jag var värkligen trött så
hela min dag blev förstörd måste allt få sova ett par timmar
så man orkar med dagen som den kommer.
Upp kl 5 med lilleman sätta i gång tvn då skulle vi titta på barnpogram
men då fanns det inget sånt på tvn och Filip blev lite små sur
men vi skulle inte sova vi skulle sitta allt där och titta
tills det började.
Så till slut så började det i alla fall.
Blev några timmar fram för tvn hehe tills kl blev 7 då blev jag
hungrig det var då vi åt frukost.
Sen började vi dagen med att gå ut och leka.
Fredrik drog sen till sitt extra jobb där han kan jobba i bland.
Jag o filip blev kvar själva hemma vi gick in och åt lunch.
Vid kl 1 så började och regna dröjde inte alls länge
förän Britta kom och ville hälsa på.
Filip blev så glad att få träffa henne.
Så i 2 timmar var hon där.
Dagen var lång kommer inte alls i håg allt så nu tar vi nästa dag.
Kommer bara i håg att onsdag var en riktig blä dag trött och sliten
var jag allt.

Torsdag!
Torsdag så hade jag fått tillbaka mina kraffter och igentligen skulle
Filip till dagis men vi hade ändrat dag då det var dagisgrupp fota
på fredag och det ville jag så klart att han skulle vara med på :-)

Torsdag var en riktig sköjig dag det var tema dagen då hela familjen
gjorde något.
Och det började med att vi gick ner på stan vi gick runt i affärer det
är kul inte ofta Fredrik o jag går ner på stan tillsammans i den
här byhölan.Vi har ju lindex dom har ju snygga barn kläder i bland.
Men det finns aldrig kläder som passar mig det sjunker jag i :-(
Och inne på Lindex hittade jag ett par skit snygga jeans till hjärtat men
Fredrik sa Nej för att dom var skit snygga men alldeles för dyra tyckte han :-(
Och ni vet väl att jag blev kär i dom byxorna hehe.
Men tyvär så köpte jag inte dom 250 kr tycker Fredrik är för mycket
för ett par barn jeans o sen växer barn så fort.

Efter vi hade varit på stan gick vi hem och åt lunch gott gott.
Jag beställde i alla fall en ny meani tshirt till Filip :-)
Jätte fin är den så bild på hans nya kläder kommer ut senare
när jag har ork att fixa med bilder och kameran.

När jag hade gjort det så blev det att riva ut kakor och bröd
som jag inte ville ha kvar vi fick för oss att vi skulle gå och mata änderna
i parken :-) Och det var något som filip värkligen gillade.
Ankorna kom upp direkt och var på oss och ville ha mat hehe.
Filip tyckte det var kul ett tag tills han såg att ankorna äter bullarna
o brödet hmm det måste också jag göra tänkte han.
Så han slutade att mata änderna och åt en bit ut av bulle.
Men Filip är lite långsam och äta om vi gämnför mot änderna.
Så när inte han kastade bullen som han hade i handen tog en
and mod till sig och knyckte den bullen som Filip hade i handen hehe.
Och Filip bara ståg där och tittade en stund pekade och sa min min min.
Sen började han springa efter anden och sa min min min men då var
bullen redan borta hehe.
Så Filip lärde sig något nytt så han fortsatte att mata änderna :-)
SEn så kom det tråkigasde ut av allt allt bröd och sånt var slut
då kunde vi inte mata mera för dagen :-(
Så då gick jag hem.
Jag tänkte allt ta mig en promenad men då så klart
kommer höstregnet och bara vräcker ner.
Så vi bestämmer oss för att göra fofflor så gott.
Så kommer farfar på besök han får också fofflor och smaska
på så det var riktigt myssigt det.
Sen hjälper farfar oss med att få upp lite saker och på väggarna
och en lampa i sovrummet yes så bra och även med fläkt.
Bra till sommaren och ha :-)

Fredag!
Fredag var det att gå upp tidigt då det var dagis fotografering
något dumt som jag tycker är att dom bara skulle ta dagis grupp foto
och inga en skjilda bilder :-( Och jag som vill ha ett eget kort
på filip som föra året blev tyvär inget i år :-(
Får väl beställa en egen fotograf till filip om jag nu måste ha ett
2 års kort på min son som jag vill så klart ha.
Tycker det är så dumt att dom inte kan ta egna kort också så
mysigt att kunna sätta upp det på väggarna.

Men men jag fixade till min son så han blev skit snygg och
fina kläder fick han också som han diggar.
Sen så var det bara att gå till dagis.
Jag gick hem och städade hela lägenheten och det tog ju timmar.
Mina föräldrar skulle komma hit under helgen så då vill man så klart
ha rent här hemma.
Jag tog en paus vid 10 tiden och drog ner till stan och in på lindex och
köpa dom snygga jeansen som var så dyra haha men jag blev kär i dom.
Blev allt att köpa 104 och dom var väldigt små i storleken så bara något
litet stort var det men inte mycket :-)
Jag gick även till torget och där blev det att köpa färskt bröd o bullar.
Och et var riktigt gott gott det :-)

När jag var hemma igen blev det att städa så klart o göra rent.
Vända upp o ner på hela lägenheten då får amn bäst reslut hihi.
Pang så var kl 2 skulle hämta filip fick springa o hämta han hehe
och han hade varit jätte snäll på dagis i dag förutom när han
skulle söva då kom han på att han hade glömt elefanten hans
bästa kompis alltså och att den låg hemma :-(
Så det var gap o skrik innan han kunde somna men sen så somnade han.
Direkt när vi kom hem så sprang han till alla sina 5 elefanter.

på kvällen så kom mormor o morfar hit så det blev ju filip jätte glad
över han sprang runt och tjhohade sig och var glad :-)
Till slut så somnade han efter all lek med mormor o morfar.

Vi gick också och la oss tidigt.

Lördag!
Lördagen så gick jag upp 05:30 vi ska åka på markand.
Upp kl 05:30 filip sover djupt och är trött hehe.
Jag får sminka  mig i fred inte ofta jag sminkar mig nu för tiden.
Jag blir ju snygg i smink men i bland räcker inte tiden till och
i bland vill jag bara inte sminka mig när det regnar då blir man
så svart under ögonen så man ser ful ut :-D
Jag hade badrummet för mig själv i en hel timma sminka
och duscha det var riktigt härligt det.
Inte ofta man får ta hand om sig själv längre hehe.
Sen kl 06:30 kom mina föräldrar upp då åt vi frukost sen kom
Fredrik upp men inte min lilla prns han sov till 07:15 sen väckte jag honom
dumt för han var arg som ett litet bi hihi *fniss*
Så det var inte kul men gröten åt han upp i alla fall sen byta om
på honom sen satt vi oss i bilen och åkte till oxhälla markand.
Dom hade inte så mycket saker jag jag diggade men blev att
köpa lite scrapbookning matrial det är kul att dom har
börjat med det på marknader.
Filip han fick en tröja med traktorer på och en blå liten brum brum
bil som han fick köra runt med :-)
Så klart att det skulle börja regna på markanden också phu så träligt.
Och filip var värkligen arg och trångt var det sen.
Så vid 12 åkte vi hemmåt då hade vi varit där i 4 timmar.

Skönt att komma hem men filip han var sig inte lik han vra trött
men vägrade sova så hela lördagen sprang han mest
runt och härjade och och var arg :-(
Stackars lilla gubbe.
Så vid 6 gick vi ut till lekparken med han men det
var inte så skoj som jag trodde han skulle ha det.
Vid halv sju var vi inne igen mycket saker som bara var nej nej.
Men gröten åt han sen somnade han :-)
Då bestämmde morsan o jag att vi skulle gå ut och röra på oss.
Skönt att vara ute o gå i en timma.
Sen kom man hem och jag var trött så jag gick och la mig.

Söndag!
Söndag på morgonen så åkte min kära familj hem till Eskilstuna stad.
Å jag som ville följa med men jag kommer så fort min syster får sin
bebis då kommer vi och hälsar på :-)
Filip kom upp vid halv 7 i dag och var på strolande humör härligt det.
Han kom in till mig o fredrik o sa mormor o morfar sover.
Jag bara ja det gör dom nog och då tänkte jag att han ska nog
sova hos oss men så fort jag la ner mitt huvud så säger filip ne.
Så jag går och sätter igång tvn men han vågar inte följa med in
till vardags rummet där sover mormor o morfar.
Så efter jag hade varit på toan och gjort allt då tar filip
tag i min hand och följer med in i tv rummet och går runt mormor
o morfar sen sätter han sig i soffan hehe så lite rädd var han väl
för att väcka dom.
Jag gick och la mig igen.
så kl 9 går vi upp familjen är på G för att åka hem.
Så vi pratar en liten stund innan det ger sig i väg.

Vi gör oss klara för att gå ut och ska spela lite bandy
som filip tycker är roligt.
Det blir en stund och spela badny sen kommer han på
att det finns fler leksaker ute.

I dag blir det nog att ta det lugnt och bara leka o umgås
med Filip :-)
Ska väl börja med maten snart.

Pöss på er mina blogg läsare pöss pöss.
ha det gött /mammatingleing

Haha ni ser ju hur kul Filip har det när ahn leker o även
Elefanterna får vara med och bli kastade upp o ner hehe.

Kommentarer
Postat av: michis

fin din blogg.. allt nytt =)

2009-09-10 @ 01:54:04
Postat av: [email protected]

http://www.uklacostetrainers.org/

2011-09-27 @ 03:49:52
URL: http://www.uklacostetrainers.org/
Postat av: jacketsCanada

<p><a>As stars favor, recently it also proceed onto the screen. Exposures in much more and much more magazines, </a><a href="http://www.canadagoosejacketcanada.net/">Canada goose jackets </a> distribute all much more compared to world. Supplied that it employed to skiing, some ski also rental <a href="http://www.canadagoosejacketcanada.net/">Canada Goose Parka </a> for people nowadays all much more compared to world. It has&nbsp;different sizes&nbsp;and colors for males and women,&nbsp;<a href="http://www.canadagoosejacketcanada.net/">Canada Goose Canada </a>&nbsp;selling all much more compared to world. In some European countries, more youthful also go with on it for riding. <a href="http://www.canadagoosejacketcanada.net/">Canada Goose Coats </a> With trendy design, they are able to show their character everywhere, imitate stars who hold <a href="http://www.canadagoosejacketcanada.net/">Canada Goose Sale </a> within their shoulders, <a href="http://www.canadagoosejacketcanada.net/">Canada Goose Jakke </a> develop to be the synonym of masculinity. <a href="http://www.canadagoosejacketcanada.net/canada-goose-mens-parka-c-65.html">Canada Goose Mens Parka </a> <a href="http://www.canadagoosejacketcanada.net/canada-goose-mens-parka-canada-goose-expedition-parka-c-65_68.html">Canada Goose Expedition Parka </a> <a href="http://www.canadagoosejacketcanada.net/canada-goose-mens-parka-canada-goose-yorkville-parka-c-65_69.html">Canada Goose Yorkville Parka </a> <a href="http://www.canadagoosejacketcanada.net/canada-goose-mens-parka-canada-goose-snow-mantra-parka-c-65_70.html">Canada Goose Snow Mantra Parka </a> <a href="http://www.canadagoosejacketcanada.net/canada-goose-womens-parka-c-66.html">Canada Goose Womens Parka </a> <a href="http://www.canadagoosejacketcanada.net/canada-goose-womens-parka-canada-goose-womens-expedition-c-65_66_71.html">Canada Goose Womens Expedition </a> <a href="http://www.canadagoosejacketcanada.net/canada-goose-womens-parka-canada-goose-chilliwack-parka-c-65_66_72.html">Canada Goose Chilliwack Parka </a> <a href="http://www.canadagoosejacketcanada.net/canada-goose-womens-parka-canada-goose-solaris-parka-c-65_66_73.html">Canada Goose Solaris Parka </a> <a href="http://www.canadagoosejacketcanada.net/canada-goose-womens-parka-canada-goose-trillium-parka-c-65_66_74.html">Canada Goose Trillium Parka </a> <a href="http://www.canadagoosejacketcanada.net/canada-goose-gloves-c-67.html">Canada Goose Gloves </a> </p>



2011-10-12 @ 04:24:44
URL: http://www.canadagoosejacketcanada.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0