Liten ryttare!


Ja rekort är det väl?
ja det måste det väl vara Filip har redan blivit
en liten ryttare ser ni?
han måste väl vara den minsta ut av alla ;-D
I alla fall den som jag har sett hittils och
så får det vara för min del.
Snart dröjer det väl inte länge till
tills man blir tvungen och köpa
en A ponny.
Får hoppas på att den inte äter lika mycket
mat som en hingst :-P
För då kanske Filip kan få sig en ponny
den dagen han vill ha en.
Men ens så länge får han vara nöjd
med den svarta hingsten som han har
som han döpt till joshan efter sin farbror som
heter Johan :-)
Joshan är allt fint namn till en häst.
Filip är duktig på att sköta om sin häst
ger den frukter på morgonen kammar den
och rider på den innan han ska till dagis.
och likadant är det när han ska sova han ska
göra om allt på kvällen som han gjorde på morgoen
så hingsten mår allt bra av att bo hos oss.
Bättre hem får man ju leta efter och det
finns ju säkert inte haha....

I dag har det inte hänt så mycket här.
Lämnade Filip på dagis i dag på morgonen.
Fick allt sätta på honom massa kläder och vinter jackan
har ploppat ut från garderoben nu *brrr*
Frysser ju när man bara öppnar dörren inte alls många
grader ute nu snart börjadet väl och snöa :-)
Solen kom ju fram senare tur det för i dag hade dagis
varit ute i skogen och lekt bland trollen.
Under tiden Filip var på dagis passade jag på att
diska sen möte på ams igen :-) snart har jag ju praktik
hoppas jag på men det ser ljust ut för min del.
Efter jag hade varit på ams blev det en promenad ut
i solen men fy vad kallt det var även om jag ökade
takten så frös jag som en kinisisk naken hund *ups*
Jag vill ha en canada goose jacka.
Hade en föra året men det var i kort modell så jag
sålde den för jag ville ha en som täcker min fina rumpa.
Jag letar som en tok efter canada goose nu.
hoppas bara jag hittar någon snart eller någon annan
varm jacka som värmer lilla mig som måste
tåla snö.
Gillar ju när kläder har kvalite på sig annars blir
det ju slask direkt på kläderna.

Stor nyhet innan jag hämtade filip ringer min kära
syster till mig.
Fast ska jag vara ärlig så var det jag som hade ringt
och terrat henne men lycklitvis fick man inget svar :-(
Så jag blev grymt glad över att hon ringde mig.
Samtalet blev ju kort men förlossningen hade bara gått
på 10 minuter så underbar kort tid som kändes som en
evighet sa hon :-)
Vi får väl höras mer i mörn för en sköterska kom så
hon var tvungen och lägga på men jag avslutar samtalet med
och säga jasså så sköterskan kommer nu hälsa inte i från mig.

Usch vet hur jag själv blev behandlad ut av det äckliga svinen
riktiga elaka bitchar har jag aödrig träffat som på BB
i Eskilstuna fy fan hur kan ni behandla en person så vidrigt?
Jag får värkligen panik ångest när jag tänker tillbaka på den
långa tiden som jag själv var där.
jag hoppas aldrig att någon människa ska råka hamna i sama
skit på bb som jag gjorde det var fruktansvärt och en i dag
har jag mardrömmar.
BB blev till ett fängelse för mig *fyfan*
Det värsta är i dag att jag minns deras vidriga ansikten dom
kommer jag alltid få leva med det är inget man glömmer :-(
Varför jag hatar BB sköterskorna kommer ni aldrig få veta.
För det skulle riva upp mitt stora sår som har täckt lite
men såret finns kvar och jag är livrädd att få panik ångest igen.
Efter den tuffa tiden på BB kunde jag inte äta jag kunde inte
svälja något jag rassade i vikt och hamnade på 48 kilo.
Det är inte normalt att en mamma ska väga 48 kilo och
på det var jag duktig på och amma till slut var jag tvungen
och sluta om det skulle bli något kvar ut av lilla mig.
jag vet att jag sökte vård men ingen hjävla dåligt vård
som här har jag aldrig träffat på alla som jag pratade med i
telefonen sa att jag var förkyld men efter 4 månader fick
jag träffa en läkare.Men då hade jag surrfat på internet och
viste att jag hade ångest och när jag fick träffa läkaren.
Sa han sama sak att jag hade ångest men han erbjöd mig
inget det enda han sa gå hem och lägg dig och villa dig.
Helt hjävla sinnes sjukt när det finns både psykloger och medicin.
I dag har jag lyckats gått upp till 52 kilo efter 2 år.

Efter man hade hämta filip från dagis blev det att leka
ute i 2 timmar.
Min kära son hade inte sovit något i dag och inte skulle
han sova hemma heller han skulle så klart leka och härja här hemma.
Inga problem jag hade ju orken och leka med honom fredrik var
också med och härjade.
Så det var en trevlig kväll ute fast kallt.

Nu sover Filip så i mörn är det nya tag som gäller.
Pöss på er alla /mammatingeling.
Tack för att ni läser min blogg.

Tror min son började allt bli trött i kväll.
Men har man häst så gör man allt det som krävs
för att hästen ska må bra :-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0