Lördag bjuder på myskväll


Wow kolla min son dyker kanon bra ju :-)

Nu är det Lördag igen ja det går fort.
Har hänt väldigt mycket i dag.
Filip han stuttsar upp redan vid 5 och är pigg o glad
men jag lyckas få honom sova med oss en stund sen
vill han dirket till tvn och se barnprogremet med musse.
Så det är bara gå upp 6 när det börjar för jag tror faktist han
vet när det är musse för han blir jätte arg om jag inte sätter i gång
tvn och om jag sätter igång en annan kanal så blir han ännu argare.
tänk att barn rdan vet så mycket när dom är så små.
Han vet när sitt barnprogram börjar o slutar och han vet
även vilken kanal det är på :-)

Fredrik gick upp kl 8 i dag han hade en sån tur att få jobba i dag
kommer inte hem förän 7 i kväll :-(
Men inte ska man väl sura för det?
Filip o jag har haft en underbar lördags förmiddag kan jag säga :-)

Jag gick i alla fall upp vid 9 då började jag o fixa till mig då fredrik redan
hade fixat med gröt o kläder till filip så då var det klart.
Skönt och ha en liten egen tid och bara behöva tänka på sig själv.
Så det var att börja duscha och göra sig fin på med lite smink.
Min solbränna har ju gått bort nu :-(
Har inte smörjt mig med brun utan sol på länge.
Usch jag är värkligen en riktig blekfis *urk*
Hatar det men men får väl allt börja smörja in mig snart igen.
har i alla fall brunkräm på mig i dag så man blänker upp
som en stylad bil ;-D

När jag var klar inne på bajamajan så gick jag till köket
jag gav filip en macka om han ville ha och det ville han
så klart då fick han även ett glas mjölk *nöjd*
Jag drack oboy shit förutom att oboyen höll på att ta slut.
men jag lyckades i alla fall få den och smaka proffsigt ut av mig.

När man var klar med allt hemma så gick filip jag ner till stan
det var nämligen loppis på stan :-) Jag som älskar loppis
passade självklart på att gå ner.
jag avskyr och ha barnvagn med mig när jag går på loppisar och
marknader men det gick i alla fall grymt bra för mig :-)
det var bagagelucksloppis nere på stan *trevligt*
Att något händer i stan det var på tiden.
Borde allt bli fler loppisar då kan även jag stå där och sälja.
Jag fyndade i alla fall 2 saker för endast 280 kr.
Bra att det är sjukt billigt när man är ganska halv pank.
Det blev en liten mini sulky till filip som han kan köra runt med
här hemma med sina djur.
han har alltid gillat vagnar och sulkisar.
Då grannpojkarna har varsin suky här hemma har alltid filip
försökt och knyckt deras sulkysar utan att lyckas så nu
var det på tiden att köpa en för 20 kr.
Men jag har letat som en tog efter en dock sulky utan
att hitta någon :-( Jo just det en på biltema men
den var rosa och det gillade inte fredrik.
Så nu har filip en liten blå med nallar på :-)

Sen fortsatte jag att gå runt och titta lite och jag ser
en jätte söt gunghäst som är svart en sån man själv
hade när man var liten.
Tur att inte filip ser den och går fram och tittar på den
men inget pris och sånt gillar inte jag :-(
Tycker inte om att fråga för blir det för dyrt då känner
man sig så taskig och bara går därifrån :-(
Så vi gick i alla fall vidare men jag hade hästen i mina tankar.
Det började komma mer o mer folk nu så jag funderade på att
gå hem men den där hästen var ju fortfarande kvar i mitt huvud.
Och för att gå hem var man ju tvungen att gå förbi hästen.
Och nu när vi gick där så var hästen kvar men det var fullt med
folk som kollade på den shit och nu såg även filip hästen och
skrek muuu rätt ut haha.
Filip fick gå fram och titta på gunghästen och han pekade på hästen
precis som om han ville ha den.jag tänkte nu går vi men då
skrek filip nää och pekade på hästen.
Å shit en tant som var jätte ivrig på hästen som kollade
efter pris på alla sidor då tänkte jag nu är det kört.
Men jag hade tur hon gick därifrån *stolt*
Så nu var det bara att ta mod för lilla mammatingleing och fråga.
Så jag gick fram och fråga duktig som man är till slut.
Jag fick ju inte stryk som jag tror att man ska få jag fick
veta vad hästen kostade och den kostade bara 250 kr.
Hon berättade att den hade kostat 1200 dyrt men 250
tyckte inte jag var dyrt.
Men jag hade bara 200 så jag frågade henne om hon ville ha 200
så skulle jag hämta pengar sen om hon kunde ha hästen hos sig?
Men hon sa att hon skulle hålla den till mig så kunde jag betalla
allt sen när jag kom tillbaka :-)
Jag bara tänka shit hur ska man få hem den stora hästen.
Men den var inte så tung som jag trodde så jag hade
tur sen bor jag ju nära centrum och det var ju en fördel :-)
Gunghästen är jag i alla fall jätte nöjd för den ser nästan
ut som ny en svart hingts och den är mjuk och inget slittet alls
så det är kul att man kan få loppis fynd att se nytt ut :-)

Sen var jag tvungen att gå hem och lämna hingsten.
Tänkte ta en svänga till maxi men då hade filip redan hunnit sätta
i gång tvn och sengunghästen satt han på och red :-) *toker*
Jag tar fram tv tidningen och läser inte varje dag jag läser
tv tidningen men så plötsligt ser jag att det är bingo lotto
i kväll hmm inte varje helg jag spelar bingo så jag bara säger
till filip vi måste till maxi och  köpa bingo lotter nu :-)
Filip skriker nää och vill se på tvn men här hemma är det
jag som bestämmer så till slut så är vi ute då blir det lugnt.

Sen kom vi till maxi jag måste även i in i butiken köpa
caffe och vindruvor och oboy blir även massa annat gott.
Ostbågar blir ajg sugen på godis och chips till min man.
Tänker att vi ska ha en egen myss kväll i dag.
var ju jätte länge sen vi var själva så i kväll är det besök
förbud här det är bara min o fredriks kväll i soffan i dag :-)
Spela bingo lotto och äta gott det är kanon det.
Filip o jag ska ha en tidig mysskväll i soffan ska nämligen
se på disneydax i dag med popcorn i soffan har jag lovat honom.
Båda killarna ska ha riktigt myss med mig.

På maxi fanns det clowner som delade ut påsar med fylda
hemligheter så filip fick sig en påse :-)
Men även clownerna tyckte han om.
Fast det var inga lattchoo clowner precis dom vinkade
bara inga såna clowner som man själv är van vid att
träffa på som ska göra massa hyss och bus :-)
Kanske tur det då barn bruka vara rädda för clowner.
Fiskedamm fick även filip testa på och få upp lite godis.
En choklad bit fick han allt äta på.
Tyst det säger vi inget till pappa då blir han bara sur
och det han inte vet det lider han inte ut av :-)

På vägen hem blev jag jätte sugen på att gå ner
till stan igen på loppisen kan ju alltid hitta något som
man missat.
Men innan loppisen hittade vi riktiga hästar det var
gratis ponny ridning och självklart var det något som
lockade filip :-)
Så han ville testa på och rida på hästen och
det är så klart att han får det för sin mamma.
För jag älskar ju hästar :-)
Jag hade tyvär inte maeran med mig *snyf*
Ångrade för att jag inte hade den med mig är
sjuk dålig på att ha den med mig vart jag än går.
Tur att man hade mobilen i alla fall så en
mobil kamera bild blev det och bra blev den i alla fall :-)
Filip gillade i alla fall och rida på hästen det var kul.

Jag passade på att skicka bilden till fredrik först han
tyckte det såg roligt ut :-)
Sen skickade jag den till filips morfar men han såg ju bara
att det var filip han hade kolat fort på bildmedelande så
jag ringer och säger ser du inte hästen?
Va säger min far var det en häst?
Ja jag svarar ja det är en häst som tittar in i kameran
och filip sitter på ryggen :-)
Till slut så ser min far ja nu ser jag allt vad det är :-)

Nej nu ska jag ta och fixa här hemma inför kvällen.
filip sover fortfarande så jag ska fixa lite nu.
Puss på er alla kära blogg läsare puss puss
/mammatingleing

   
 
Klicka för att se nästa bild

Precis likadan häst har filip nu fast i svart.
mina egna bilder kommer inom kort.
Håll ut och ta en öl och vänta och se om det kommer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0