Mammatingeling är tillbaka!


En höst trött frussen mammatingeling *urk så kallt*

Alltid skönt med ett varmt bad då :-)

Ja nu är jag på plats här efter en lång helg.
Här hemma har det varit full rulle kan man ju säga :-)
Så jag tänker börja med söndag!

Ja som säkert många ut av mina bloggläsare  vet så
var jag på 85 års kalas i helgen.
Och där hade jag det trevligt.
Det var Fredriks farmor som fyllde hela 85 år
och det blev värkligen ett lyckad kalas för henne.
Hon hade bakat massa kakor och gjort tårta hon
är bara så duktig på allt och vi fick inte bara fika vi fick
ju även mat där.
Först pannkakor med någon slags räröra i pannkakorna
ni kanske tänker usch så äckligt men det var det värkligen
inte jag gillade det i alla fall.
Efter det blev det super goda stora köttbullar och det smakade gott
som det alltid bruka göra.
Fredriks farmor är värkligen den snällasde tant jag känner
hon är så mjuk och go så det går inte och beskriva med ord.

Måndag!
Blev det att lämna Filip på dagis efter man hade gjort det
tog vi bilen till en störe stad :-)
Blev allt åka till ikea och köpcentrum.
Blev ett par rullgardiner och en bokhylla och lite till.
Det var nämligen filip som behövde en till bokhylla han får ju så
mycket böcker ut av gammel mormor så man vet knappt vart
man ska göra av alla men nu är problemet löst.
För böcker är alltid bra och ha tycker jag
Efter ikea gick jag in på Hm där köpte jag en varm
höst mössa till Filip.
Usch jag gillar värkligen inte höstens mössor till pöjkar
dom är nästan bara svarta och det är såå tråkigt med bara det :-(
medans flickor får massa fina glada färger och välja på *snyff*
Synd att det ska vara så.
Jag skulle aldrig i hela mitt liv börja klä Filip i hel svarta kläder så hjäkla tråkigt
och fult tycker jag att det år.
Men sen kanske det passar till andra pöjkar men inte till min pöjk.
Han lysser upp och blir glad i ljusa färg glada färger :-)

Tisdag!
Blev ännu en till dag på dagis för min son.
Dom skulle ut i skogen i det vilda galna vädret det var
ju sjukt kallt i går och regna skulle det också göra.
haha jag sitter och däppar över att det börja bli mörkt så fort nu
och kl bara är lite efter 19:00 :-(
Efter jag hade lämnat filip på dagis i går så åkte vi och storhandlade.
Skönt och ha massa mat hemma nu :-) *stolt*
Efter det blev det stress ner till ams skulle träffa min handläggare igen
och den här gången gick det jätte bra tror snart att jag får praktik innan
jul i alla fall :-) Jag har lite planer i bakhuvudet så snart fixar det nog sig
ska ni alla se.
För mina blogg läsare värkar inte vilja vara så förtjussta i och anställa
mig :-( Så nu ska jag ta tag i saken med egna händer.
Efter ams besöket gick jag hem och tog det lugnt.
Sen i väg och hämta filip.
Tisdags kvällen blev nästan bara lugnt förutom att det
finns så mycket bra på tvn nu när det är höst som man kan kolla på.

Urk snart börja ju den där hjävla *fitt hockeyn som min kille älskar*
Då finns det inte alls mycket tid fram för tvn för min del då jag inte
är så förtjust i hockey.Bruka bara sitta där och uggla när FBK spelar
men inte annars då suger det.

Onsdag!
Yes i dag är det onsdagoch jag fick reda på i dag
att det inte blir någon dagis för filip i mörn :-(
Dåligt att ge ut information så sent.
Så nu har jag honom hemma fram tills måndag.
Måste hitta på massa roliga saker i mörn och på fredag.
Det värsta är bara att det inte finns ett skit här och göra :-(
Men fredag finns det planer på att gå till badhuset.
Vet ni sen är jag lite sugen på att åka skridskor men jag vet
inte om den där ishallen är öppen för alla eller bara till hockeyspelare?
Skulle så gärna vilja gå dit och åka skridskor då även filip har ett par
svarta söta mini skridskor :-) Ska lära honom och åka sen i vinter
om det finns någon is som man kan hitta.

men tillbaka till dagen vad har hänt i dag?
morgonen blev det sovmorgon för oss alla 3 lata
grisar ;-D
När man väl kom upp blev det att gå en skogspromenad
vädret var ju kanon bra ju :-) *så glad man blir*
Vi var ute i 2 timmar sen när vi var ute från skogen
passade vi på att åka till en loppis.
Jag som älskar loppis kan fynda hur mycket som helst.
Men det blev inte så mycket jag köpte ett doft ljus 20 kr
som var i lila svart och vit och luktade sjukt gott.
Fredrik köpte massa kalle ankar serier så där drog pengarna i väg för oss
haha men han diggar ju kalle anka som ett stort fann,s

När vi kom tillbaka hem så skulle filip sova *snark*
Fredrik skulle på brandövning med sitt jobb.
Jag passade på och städa när inte stora killen var hemma
och lill killen sov :-)
Så gött att inte höra killarna när jag städar jag
älskar och städa i lung och ro.
Så mitt hem är jätte fint nu.

Har inte hänt så mycket mer väntar på att
efterlyst och idol ska börja.
Tv kväll för min del händer för er då?

Pöss på er alla mammatingeling
hoppas ni får en mysig kväll i eran säng

Tittut alla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0