Måndag 7 September


Morgon trötta som vi är i den här familjen ;-)
Puss mamma älskar dig mitt hjärta.

Ja nu är det ny vecka och början på en ny dag.
Veckan har alltså börjat nu och så
vad händer???För min del så har jag lite saker o
göra här :-)

Vaknade av att Filip kom in och ville se barntv men
hallå unge kl är bara 05:00 finns inget på tvn då sov
med dig.Och jag lyckades faktist få min älskade
lill prins och somna i våran säng.
Så han la sig jätte nära mig och somnade och sov
i en timma sen ville han upp och se på musse och hans vänner.
Jag motade i alla fall upp Fredrik så han kunde sätta i gång tvn
annars är det alltid jag som får gå upp men nu lyckades jag att
få upp min älskling haha ;-D
Jag sov väldigt hårt på morgonen så kl 07:30 ringer klockan
dax att kila upp.
Går först till Filip och han är helt inne i tvn så jag passar på
att sminka mig.
Sen skriker jag på filip och säger snart är det frukost,
då hör jag små fötter komma springande i mot mig och
säger frukost frukost o så springer han in till pappa
och säger frukost och hoppar lite på han :-)
Klart att pappa också ska gå upp.

Efter vi är klara här hemma så går vi raka vägen till
dagis.Först vill inte Filip med och han vägrar byta bort sin
bajsblöja men till slut så lyckas vi få honom på en
ny ren fin blöja.
Han har ju börjat gått på potta nu min stora prins men
på hans vilkor så det blir inte varje dag men något
gång i bland och det är en bra börja :-) *stolt*

På dagis så träffade filip en ut av sina tjejkompisar som
ville direkt hjälpa till och få av honom alla kläder
och sen leka med honom :-)

Fredrik o jag gick hem jag tog mig en kaffe och sitter
här nu.Ska nämligen snart till ams och en nyhet är
att jag får en ny handläggare igen.
Jag förstår bara inte varför dom ska skicka
runt mig hela tiden till olika handläggare för.
Det är skit jobbigt för man får börja om på nytt då :-(
Jag trivdes värkligen jätte bra med min handläggare som jag hade
hon var så snäll tyckte jätte mycket om henne :-)
Synd att man inte får behålla det man trivs med.

Annars i dag blir det väl lungt om inte jag ska ta och åka lite
på loppis och titta lite är sugen på att åka runt lite i dag :-)
Fast det är jag väl alltid men jag vill i väg.

I går så var vi ute gasnka mycket och det hade regnat.
Då tog pappa på filip bara jacka o jeans alltså inga
regn kläder.Och det första filip gör är att leka i en vattenpöl.
Jag tjatar på filip vi kan väl gå in och sätta på regnkläder men
min son är så bestämd så han svara nej på en gång.
Så vi är ute ett tag tills Filip får syn på bandybollen
som ligger i vattenpölen och just som han ska
hämta den så duns så åker han i vatten pölen.
Så det var bara gå in och byta kläder och sen
sätta på honom regnkläder och ut igen.
Så det var en stund vi var ute tills det började
ös regna då ville vi alla 3 gå in.

Filip fick lite mat sen fick han sova i någon timma
och det var en lugn stund.
Fredrik var i väg och sportade lite i går.
Så jag passade på att ta det lugnt.

När fredrik kom hem och filip var vaken åt vi mat.
Sen gick vi ut på lång promenix gött var det.
Solen sken och varmt var det kanon ju.

På kvällen la jag filip o jag tänkte också gå
och lägga mig men då hittade jag ett jätte
bra tv program på tvn.
Så det blev att titta på tvn från 9 till kl 1 på
natten.
En skräckfilm på canal plus kanalen och sen efter
det blev det svt det.
Nästan som en beck film fast amrikansk.
Så det avr en del fortsättningen följer
någon annan dag.

YES i mörn så börjar idol då slår jag
nämligen upp pizza så vi inviker idol.
Det är så sjukt sköj när folk kommer till idol
och inte kan sjunga eller bara gör till sig :-)
då har jag något att skratta åt haha.
Och efter idol är det nämligen andra avenyn.
Så det blir en riktig BINGO kväl för min del ;-D

Just det jag klanske inte har sagt att jag har
köpt en grn svart pop overall nu till Filip.
Och än så länge är jag kanon nöjd med den :-)

pöss på er alla kära bloggläsare.
/mammatingleing ha en bra dag.

Så här fin blev Filip när jag fick på honom overallen.
Jag ser att han ser väldigt nöjd ut så bra det :-)

Kommentarer
Postat av: Dessi

Tack, va snäll du är. Björn snickrade ihop en ram som jag sen spände tyg runt o häftade fast med häftpistol. Tror man kan köpa färdig ram på Ikea så man slipper snickra ihop en själv. Annars går det lika bra o köpa en färdigmonterad duk. Du vet en såndär vit som man målar på. Ha en bra måndag.

2009-09-07 @ 10:09:52
URL: http://mrsahstroms.blogg.se/
Postat av: Dessi

Ja, jag har för mig att jag oxå blev fotograferad så i lågstadiet. Hoppas på att dem små fick stå längst fram...då borde man se Sebbe minst iom att deras klass är dem minsta =o)

2009-09-08 @ 12:58:49
URL: http://mrsahstroms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0