Städ fredag!



I dag är det fredag och jag har tillbringat min tid
med att städa och även lekt med Filip.
Usch jag hatar värkligen och städa när Filip är hemma.
Det är inte så att han härjar med mig eller stör mig
han sitter lugnt och kollar på tvn när jag springer runt
och härjar med skurhinken ;-D
Jag bruka ju annars bara städa när han är på dagis men jag har
värkligen bara inte haft tid och städa i veckan ingen lust
och sen massa andra saker och göra.
Så jag var illa tvungen i dag och städa.
Jag tycker det var så synd att jag var tvungen att
städa i dag skulle lekt med Filip o så och ha kul.
Men här hemma såg det ut som en svinstia eller jag vet
inte vad men något åt det hållet.

Men efter jag hade städat i 2 timmar då började
jag härja med Filip haha så glad han blev.
Hjäkla vad kul vi hade det :-) *nöjd*
Vi gick även ut och gjorde massa sandkakor sen
var han tvungen att sova efter vi hade varit ute och lekt
indian :-)

Så i dag har det bara varit städ o lek och det är sköj det.

Snart är det kväll då blir det laddat med pizza och en
härlig soft kväll framför idol.


Nu måste jag bara berätta om gårdagen.
i går passade filip på att vara på dagis och härja
med barn och fröknarna något som han tycker är kul.

Jag tillbringade min till på ams vad där i 2 timmar och
30 minuter *rekord * måste det vara haha.
men det var soft där så det gick bra ska
tillbaka dit på Tisdag igen :-)

Efter det så var det bara gå hem och åka och handla
inför helgen.Blev massa mat så det räcker fram till
slutet av nästa vecka.
Ajaj jag råkade köra på fredrik med kundvagnen han gick
som en snigel och jag har ju mina hästkrafter så
pang så gick han framför kundvagnen och det blev en
krock hela kundvagnen hoppade till *sorry frdrik*
Ont fick han i alla fall :-(
Men det hjäkligasde är att alltid folk ska kolla på en
när det händer något.
I bland vill man bara spy på folk som är så otroliga
nyfikna av sig.Ähh dom tänkte väl att jag
var en psykisk fartdåre ute i mat butiken haha.

Efter vi hade handlat åkte vi till okq8 usch vilken
sur personal som jobbar där *blä*
Blev nog allt sura för att jag bara kom in dit och bara
skulle hämta ett paket och inte köpa något haha :-)
Jag handlar bara i butiker där det jobbar trevlig fölk.
Jag förstår mig inte på affärer som tar in sur muppar
då har dom väl hamnat på fel ställe?

Efter det så parkerade vi bilen och sen
packade upp maten så var det dax att
hämta Filip på dagis :-)
Han hade haft en sköjig dag i alla fall tur det.

Filips gammel mormor ville att jag o filip skulle
hälsa på henne så efter dagis gick vi till henne.
Oj vad länge vi blev kvar fram till halv 6 sen gick
vi allt hem.
Då var jag lagom hungrig så vi gjorde taco så
filip sprang runt och tjatade på maten *taco taco*
hehe jätte härligt och höra det sen sa han blå och pekade
på elefanten *stolt mamma* Kan man säga att jag är
min son är så duktig.

Efter maten tog vi oss ett varmt bad shit vilken lek
vi plaskade på varandra jätte mycket.
Och  i slutet spårade leken ut haha som det bruka
göra för barn.
hela badrummet var fyllt med vatten på golvet :-)
haha så ska det se ut när barn har lekt tycker jag.

När jag gick upp så visade filip mig hur duktig han är på
att vara under vattnet och dyka.
Snart dax att gå till badhuset med honom tycker jag.
Där skulle han säkert trivas.

Innan han gick upp så ville han tvätta sig med
babyolja och tvål och det fick han så klart.
Hjäkla vad duktig han är.
Först började han i håret och i ansiktet :-)
Sen sa jag till honom nu tar vi axlarna magen
snoppen och bennen och allt detta gjorde han :-)
*STOLT* Jag sa mage så tog han tvål på magen
sen sa jag snöppen och den gick också tvål på sig
och sist sa jag baken o benen och det gjorde han.
Kul och se att han kan tvätta sig och vet vart sina
krops delar sitter :-)
Fast det är nog för att jag säger varaändra kroppsdel
vad det heter :-)

Fast en sak som jag tror det är att många
tycker att könsorganen ska man inte nämna för barn.
Men hallå det är väl också en kroppsdel och det
är ju jätte viktigt att varn vet vad den heter :-)
Vad ska barn annars säga om den?
Tänk om alla mammor och pappor skulle säga
olika namn på barnens organ då skulle det
bli ganska fel och det skulle sluta med ett tjaffs.
men min mamma säger så och min mamma säger det ena och det andra.
Man ska vara ärlig i mot barn när dom frågar något det är ju
jätte viktigt för barn att dom får röra sitt organ också.
Dom måste få utforska det i sin takt.

När jag pratar med Filip och han rör vid snoppen som
han har börjat med nu när vi bytter blöja så säger
jag att det är snoppen.
Han lär sig vad det heter :-)
Men en sak som jag tror är lite svårare alla fall
för mig om jag skulle ha haft en dotter vad skulle
jag då säga om hennes organ?
Det värkar som att Slidan är något man skäms över
och säga??? Det värkar som det i alla fall.
Men då jag vill vara ärlig och så då måste
det endå så bli slidan annars får man komma på ett eget ord
fast det är bra dumt.
Om jag skulle säga snäckan om slidan då skulle ju min
dotter tro att hennes könsorgan heter snäckan och sen
kanske hon börjar i skolan då säger hon för hela klassen att
det heter snäckan ojoj vad fel det blir.
Dumt att inte våga stå för ordet för det är nu när
barn är små dom lär sig alla ord.
Så jag tror i alla fall att jag skulle vara ärlig om den saken
det skulle helt enkelt bli SLIDAN.

Jag vet inte hur det är nu för tiden.
Men i alla fall när jag var liten då värkade
som att det inte var okej att säga slida.
Men för pöjkar dom fick allt säga snopp om
sitt organ.Och det var väl klart att man trodde att
sitta organ också hete snöpp då man aldrig
fick riktigt veta vad sitt egna organ hete.
Det är något jag ångrar i dag men jag kan
inte rå för att mina föräldrar inte ville säga det
tur att det finns skola så att man får lära sig något
av det viktiga grejerna :-)
Snopp och slida det är inga ord vi ska skämmas
för det är ord vi ska våga stå för :-)

Tack för mig hoppas ni inte tar allt för hårt.
Men kom  ihåg innan ni flygger på mig så är
det mitt ord och det är vad jag tycker och tänker
sen finns det säkert andra som har bättre förslag.
men tack tack.
/mammatingleing




Kommentarer
Postat av: Michis

Nuförtiden heter det Snopp och Snippa. Alla säger det i skolan och på ungdomsmottagningen och lärare säger så.



Jag säger mutta eller fitta hahahhaha muttasini ibland. SNopp kallar jag för penis.

2009-09-18 @ 22:12:22
URL: http://michaeala.blogg.se/
Postat av: Cizzi

Jasså så det är så det heter nu för tiden.Då hoppas jag på att det heter snippa sen också när barnen blir störe :-) Fast vist det kommer nya ord hela tiden nu för tiden.



När jag pratar med Filip då säger jag snopp till honom annars när jag snackar med äldre fölk då säger jag penis :-)

Ajaj jag har aldrig vågat säga fitta förut men nu säger jag det jämnt när jag gör mig illa. fy cizzi

Så jag får allt ta och bättra mig i munnen :-)

2009-09-19 @ 16:10:32
URL: http://mammatingeling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0