Trots monster!


uschja jag har varit så hjäkla trött trött extremt trött
på senasde tiden.Fast även om solen har lyst aså har jag
blivit pigg under dagen.Jag har varken tid och blogga
om dagen finns massa sakr och göra och på kvällen är
jag helt slut.

Min kära söta son har fått besök ut av
det hemska trots monstret igen hans humör
har inte varit det bästa och det har suttit
i nu i några dagar.
hoppas det bara går över snart.
När trots monstret kommer är det inget som passar
och man får inte heller vara med och leka när
man vill :-(
Om man väl får vara med då bestämmer Filip vad vi ska
leka och leker vi med bilar så är det han som bestämmer
vad jag ska göra och vilken bil jag ska ha.
Och råkar jag ta en annan bil så blir han skit förbannad och bara
skriker på mig :-( Så då blir inte leken någon kul.
Sen är han inget vidare med maten all mat är äcklig nu det ända
som är gott är lingon o gröt och så klart hallon det kan han äta
jätte mycket ut av.Men när det är lingon o gröt till frukost så
äter han bara lite.
Efter frukosten så vill han direkt se på sitt tv barnprogram.
Varför i hela friden ska barn sitta fram för tvn under hela dagen för?
Filip blir ox tåkig om han inte får se på tvn när han vill.
Jag bruka bara låta honom se på nalle phu och musse på mogonen
och kvällen.Men sen kan han säga under dagen att han vill se på tvn.
Om jag har saker och göra så sätter jag i gång tvn men har jag
inget för mig då får han leka med mig :-)
Usch han blir så arg om han inte får det han vill ha.
Men men jag hoppas det går över snart.
Sen när han är ute o leker eller vi sitter hemma och målar då
är det bara 5 minuter då ska vi hitta på något annat.
Så här ser min vardag ut när Filip o jag leker det drar värkligen
på krafterna när han inte är sig själv.
Jag känner inte igen min lilla filip men hoppas det är bara en
kort period.

Då jag har fått solsting eller vad det nu är jag har blivit
glömsk helt enkelt kommer inte i håg vad jag har gjort
så därför tänker jag börja med och bara berätta om
går dagen och i dag det räcker för min del då vi inte
gjort något kul.
Ja just det
Torsdag så var jag ju hos tandläkaren i en timma och lagade mina
tänder :-)
Gissa om jag var jätte nervös att gå dit trodde ju att det skulle göra jätte
ont då jag hade ett bamse hål i min mun.
Men med hjälp av lite bedövning så succade jag fint i stolen kände
inte ett dugg fan vad gött :-)
Efteråt kände jag mig som en potatis ville inte gå därifrån men
när jag såg mig i spegeln så såg jag väldigt snygg ut så
jag vågade i alla fall gå ut så jag kom hem :-)
Dyrt blev kalaset men jag hade ju as ont i mina tänder.

Fredag!
Var det tema dag för familjen så då passade vi på
att gå ut i skogen och springa av oss lite.
Och Julen börjar ju närma sig så då passade
jag på att gå ut och plocka vit mossa det bruka jag använda.
Så vi gick i alla fall 5 km :-) Filip sprang på väldigt bra fast han
ville stanna och äta blåbär som bara den hehe gulleplutten.
Men vi kom ut i alla fall från skogen då var vi blåa som smurfar haha.

Vi tog även en sträka ner till stan  jag behövde köpa tyg men hittade
inget som matchade mej :-( Smaken är väl som baken.
Men sorry tandläkaren jag köpte allt lite godis som jag skulle ha till
Idol.

När vi kom hem åt vi lassange och det var inget som passade
Filip nej nej nej det var äckligt det :-(
Så vi gick ut och lekte sanden trots hans gnällande.
Men det blev bättre och vara ute då blev han glad men
varken jag eller fredrik fick vara med och leka *snyf*
Jag som gillar och leka med Filip får inte vara med längre.

När kl blev 7 så begav vi oss in då var det bara och ge Filip
Hallon gröt med lingon *smaskens det*
Sen läste vi favorit boken mamma mu :-)
Så somnade min lilla skatt.

På kvällen så hade jag o fredrik en myskväll.
han passade även på och göra en jätte
god drink till mig det ni.
Det är inte varje månad som jag får en drink ut av min man ;-)
Och mums så god den blev.
Min mandricker ju nästan aldrig så han ville inte ha någon :-(
Så jag fick bjuda honom på ett varmt bad.
Gött med badkar då kan vi alla 3 plaska runt i badkaret.
Men i går så var det bara jag o min älskling som badade :-)
Så hjävla mysigt var det måste bara bli fler gånger och
oftare.Vi låg nog där i 2 timmar och bara göttade oss hehe.

Lördag!
I dag så är det lördag min dag har varit ren skit alltså men
det är nog för att min man jobbar natt i dag.
jag avskyr värkligen och vara själv under natten då
jag nämligen är rädd och *mörkrädd*haha skratta på ni
men det är alvarligt.

På morgonen när jag vaknade var jag jätte sugen på kräm.
Och jag tittade i fryssen och gissa jag hitta rabbarbär mums.
Så det var bara börja med att koka upp vatten och socker.
Sen blev det en hjävla god rabbarbärs kram *smaskens*
Men inget som Filip diggade tyvär.Han diggar så
klart sin gröt.Men det är bra att han äter något i alla fall.
Jag gick och fixade till mig Fredrik låg och sov Filip satt
igång tvn och kollade på puh.
Jag drog ner till stan en snabbis bor ju granne med stan *tvi*
Fredrik gick i alla fall upp när jag drog så då behövde jag inte
ta med mig sonen och det är skönt det.
För filip hatar värkligen och gå i affärer bara skriker och ska
dra ner allt han kommer åt.
Men jag fyndade i alla fall en svart tavla skit läcker var den
ändast 30 kr och sen blev det 4 stora bad bomber kulor för
10 pix.Härligt då har man något och leka med i badkaret ;-)

Jag kom hem då härjade filip hemma han var både på glad och arg
humör.Men jag sa att vi skulle åka bil snart och åka till affären
då blev han glader :-) Kul och se sin son glad någon timma i alla fall.
Då skulle dett pussas o kramas minsan.Passar på och ta i mot
alla pussar som man bara kan få på den korta stunden då han är
på puss humör.hihi.

I affären blev det en kortis där blev lite mat i alla fall som
räcker under helgen.Sen hittade jag så klart en picknick
filt som såg ut som en liten väska och den ville jag ha ändast
40 pix jag bad min man allt jag hade.Men han tyckte det var onödigt
köp men jag fick till slut den :-) Och jag tror han kommer att gilla
den till slu.Vi får allt se vad han säger nästa sommar det visar sig.

När vi kom hem skulle vi äta lunch Filip var både hungrig och trött.
Jag och ni föräldrar ni vet nog att det går inte ihop hehe,
Men jag gjorde mat men fick nobben det blev bara skrik :-(
Jqag la honom i sängen han skrek som en liten minigris eller
vad man nu ska säga?
Inget passade åt honom.
Jag var helt slut.
Till slut så la jag honom i våran säng och jag låg bredvid
och sjöng massa sånger till slut så sommnade han och
jag var grym trött så jag däckade också.
Usch och jag som skulle fixa hemmet och så så blev
det inte jag låg och snarkade i en timma.
Fredrik höll på med maten.

Vid 4 så blev det mat för oss alla :-)
Kykling och strips o sås hehe.
Filip var trött när han steg upp men lite mat
åt han efter en stund.
Efter maten drog Fredrik till jobbet :-( *snyf*
Nu sitter jag här själv o ensamen.

På kvällen fick Filip se tv jag tänkte göra
popcorn men jag såg att han var trött.
Så tänkte jag sätta i gång disneydags till han.
Och mina kära bumbibjörnar  var ju på tvn jag älskar
bumbi men vad tror ni? min son skriker och vill tillbaka till
den kanalen som vi redan tittade på :-(
Han nobbede mina kära bumbibjörnar han måste lära
sig och se på kära bumbisarna annars blir jag ledsen.

Efter tv dax så gick jag ut med filip vi bakade många sand
kakor och goda blev dom :-)
Cyklade gjorde vi också.
Men jag skulle göra fart hela tiden o jag som vill att han ska
trampa själv nu när han når ner.Men nej jag måste putta på och
göra fart så han kommer framåt *latter*

Nu sover Filip i alla fall blev en god natt saga med mamma mu :-)
Han somnade i alla fall fort.
Nu sitter jag här ska se på tvn nu men jag åter kommer.

Pöss på er alla kära läsare pöss pöss /
mammatingeling pöss

Den här boken mamma mu städar blev
det att läsa i kväll :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0