Hemma igen!


Julaftons morgon.Tv dax direkt medans mamma piffar till
frukost på bordet ;-)

En snygg mamma med sin snygga son *blinck blinck*
jag önskar er alla mina blogg läsare en god fortsättning på
det nya året.

jag igen med min grrrr snygga man






jag har haft vinterlov


Och nu under jul har jag varit i Eskilstuna och bara träffat
vänner o släkt.
Skönt och vara borta läng och hinna träfa så mycket gött fölk som
man bara hinner med :-)

Alla dagar under jul har jag haft något och göra.

Måste ju bara berätta hur min jul har varit för er.
Julafton.
Började redan 23 hemma hos svärmor.
Var jätte mycket fölk som var hemma hos henne
så det var trevligt så det inte bara var vi hihi.
Så den 23 blev en lyckad dag.
Hon hade i alla fall gjort jätte god mat *mums*
Hon är värkligen grym duktig på att göra mat.
Det är det ända pluset som hon kan få ut av mig :-)
Vist vi fick en julklappa i alla falll man får tacka och se glad ut.
Vi fick en lasse åber tavla med kks grönsaker på.
inte den snyggasde precis då jag inte är så förtjust i grönsaker ;-D
Och tavlan var ju big mamma den var skit stor.
Ska fan ta bild på den så ni ska få se den.
Den täcker en hel väg *hjälp*
Vet bara inte vart jag ska ha den då jag vill att den ska sitta i köket
om så fall den måste upp.
Grönsaker i ett annat rum passar absolut inte in här.
Fast det tråkigasde med tavlan var att hon hade haft den innan.
I julklapp vill man ju ha nya grejer om inte så fall man önskar sig
något då kan det vara okej med begangnat annars ska det vara nytt.
Medans andra sonen fick en ny kökslampa.
tycker det är dumt att hon kan köpa nytt till ena sonen men
inte till den andra, hon bortförklarade sig med att
det är viktigare om dom får nytt.
Usch sånt vill man bara inte höra :-P

JULAFTONSMORGON!
Blev att gå upp tidigt för vi skulle åka till Eskilstuna stad.
Där skulle det bli firande med massa släkt.
Morgonen tände vi ljus och åt frukost Filip fick öppna
sista luckan på choklad kalendern *mums*
Sen fick han 2 st julstrumpor innan vi åkte.
2 paket hant han med att öppna.
Sen fixade vi till oss och for i väg.
Väl framme var kl lite efter 12 och familjen var inte hemma
när finasde besöket kom till stan.
Vi fick vänta i bilen i 10 minuter innan det dök upp.
Så när dom kom hem så kom vi in i värmen.
Fast det var bara drcika lite och byta blöja på Filip sen
for i väg till mina kusiner som jag inte träffat på
massvis år.
Självklart var dom hemma ena kusinen pratade man med
medans den andra dunkade musik i sitt rum och ville
vara själv ;-P
Fast det var kul kul och träffa dom alla :-)

Efter det så var kl 3 atans också jag missade kalle :-(
Men vi var tvungna att åka till mormor o morfar och
fira jul med resten av släkten.
Min andra kussins föräldrar var där så de var sköj och
träffa dom.
bara lite tomt utan min syster men man kan inte
fira jul med mormor o morfar varje år.
Hon firade jul med sin mans släkt.
Men min mamma o pappa var också hon min mormor
o morfar :-)

Jätte god mat hade min mormor gjort.
Hon är bäst på att göra julmat.
Efter maten tittade jag o filip efter tomten och vist såg
vi en tomte men det var inte våran tomte.
För den tomten noppade oss han ville inte komma in till oss.
Så jag sa till filip att den tomten måste gå till det mindre barnen
först sen kommer han att komma till oss :-)
Och det köpte filip ut av mig.
haha nästa år vi ser en tomte kanske man får ropa in honom
och bjuda på en kopp te eller vad tror ni?

Vid kl 19:00 blev det julklappsöppning.
jag förstår inte tiden bara russar i väg.
Fullt med julklappar hade våran tomte med sig.
jag fick i alla falll jätte bra grejer som jag hade önskat mej.
Lika så filip han fick också bra grjejer som han gillade det.
Något som jag blev riktigt nöjd över var den rutiga pop
vår jackan som han fick ut av tomten :-)
Och även en tax fick han och den vovven älskar han.
Vi fick i alla fall massa paket Fredrik fick också proffsiga saker
¨så han blev också nöjd.

JULDAN!
Blev till att fira jul med farmor o min syster
o filips kussar :-)
Hjäkla vad sköj Tindra o Filip hade.
Dom härjade järnet hos mormor i morfar.
Jultårta fick vi också :-)
God och söt var den.
roligt med lilla Tindra som börja bli stor.
Varken Filip eller Tindra ville ha tårta.
Och morfar tjatade nog lite väl för mycket
på Filip när han sa nej så Tindra kom och sa
Filip vill inte ha tårta haha.
barn dom försvarar värkligen varandra hihi.
Busungar är det allt.
men när vi var klara med tårtan då skulle det allt ha.

Både Tindra och Filip fick julklappar och
båda blev ju nöjda :-)
Även Alexander den minsta han fick också massa
julklappar :-)
Jag har i alla fall haft en underbar jul ska ni veta.

REAN!
Efter julfirandet blev det stor rea på barnkläder.
Men snacka omn vad arg man blir när man kommer
in i butiker.
Nästan bara tjejkläder som är rea på och ski snygga
så klart,Medans kill kläder får amn gräva efter så man
är helt svett när man går ut i butiken.
Morr vad arg man blir på det som syr kläder.
Men inne på lindex där blev det shoppande.
Köpte 2 pjymaser och ett par jeans till filip :-)
Och så en skorta i från Hm.
Men lilla jag fick allt varautan kläder i år med :-(

Efter rean så kom jag hem.
Då bestämde sig Filip o jag att vi skulle ut och köra
bob och det var kalas kul kan jag säga.
Roligt som bara den hade vi haha massa
skrattande blev det till.

Under alla andra dagar blev det att träffa vänner
och umgås med dom.
fikade gick på stan och lite annat kul gjorde vi.
Så jag kan nog gissa på att jag gått upp 5 kilo under jul.
Ups haha.

NYÅR!
Det blev 2010 och vi härjade in det nya året.
Dagen var lung fram tills kl 7 då började
dom panga och Filip var vaken.
han tyckte det var fantastikt kul och titta på raketerna.
Varje gång han såg en raket sa han mer pangpang.
Och så skrattade han efter åt.

Vi åt även tacos med familjen oh så gott det var.
hjäkla vad festligt det var.
Jag som är smart och före deta party brud vet ju precis
hur en alkholfri fest ska se ut om vi gör på mitt sett :-)
Det blev massa tutor som vi kunde blåsa i och fira in året.
Sen hade vi tomteblåss som vi satt lite var stanns.
servetterna i glaset fick ju tomteblåss så det såg ju riktigt
lyxigt ut :-)

vid 23: tiden gick vi mot stan Fredrik o jag det var lite kallt ute
så Filip fick vara hemma hos mormor o morfar och sova.
Men han snarkade på som vanligt han vaknade inte ut av pangpang.
När kl slog tolv han fortsatte att sova.
Vi var nere vid ån där filmade vi hela yårsfirande.
Hjävla vilken grymt underbar natt vi hade.

Så nu är det 2010 och vad hoppas mammatingeling på
vad som ska hända????
det enda jag vill är att jag o min man och alla andra
kära människor som vill ha ett jobb ska få det :-)
Ni andra latfissar som redan jobbar säg upp er
om ni gnäller över ert jobb.
jag ger garanti att ni kommer njuta av arbetslöshet
i 2 månader sen vet ni fan vart ni ska ta i vägen.
Jag har gråtit många gånger över att vara
arbetslösheten och det är något jag inte vill vara längre och
det är något som jag aldrig fått välja själv :-(
Så jag hoppas kära 2010 kan bjuda på fler jobb och en
av dom ska ha jobb är jag för jag förtjänar att komma ut.
jag är ung och kry och friks och gnäller inte för något :-)

Hade jag varit fredrik reinfeld hade jag låtit svenska fölket
gå pastion redan vid 50.
Det är inte kris på unga det är dom ska ta över era jobb.
Så ni över 50 säg upp er och lämna en plats till oss unga
för vi skriker värkligen efter jobb nu.

Pöss på er alla även till er över 50 ;-D
Tack alla ni som läser min blogg

titut Filip åker pulka.bara dumt att mössan åkte nerför ögonen :-(

Nu åker pappa O filip pulka yea vad kul det är i pulkan :-)


Kommentarer
Postat av: Skechers Shape - ups Fitness Shoes

<a href="http://www.skechersshape-ups.net/skechers-shape-ups-fitness-c-69.html">Skechers Shape - ups Fitness Shoes</a> and 2011 chun xia tide, new series make all brand in Asia Pacific cage's cooperative dealers and more confident. Si cage China, Hong Kong, Singapore, Malaysia and other southeast Asia area of the joint venture company chief candice chan said: "we in China,<a href="http://www.skechersshape-ups.net/">Skechers Outlet</a> southeast Asia's partner for this very excited.<a href="http://www.skechersshape-ups.net/">Skechers Shoes</a> equipment for the footwear market can always bring new products and more style. But Shape - ups is not only a new shoes, but also the whole global shoes have long expected innovation products. Shape - ups ,<a href="http://www.skechersshape-ups.net/">Skechers UK Online</a> the special fitness shoes, innovation and technology that already became the model body cage's now the leading brand shoe industry.<a href="http://www.skechersshape-ups.net/">Cheap Skechers Shape Ups </a>This winter and next spring there will be many new launch markets. Skechers Trainers " As fitness shoes market more inclined to have a truly the fitness function shoes, Shape - ups fitness shoes in mainland China, Hong Kong, Singapore and other Asian local sales growth quickly.



<a href="http://www.skechersshape-ups.net/">Skechers Shape Ups Sale</a> brand, founded in 1992, design, development and promotion variety of male, female and children's shoes. At present in the United States has<a href="http://www.skechersshape-ups.net/"> Skechers Shoes for Women </a>become, cage is second only to Nike, in over 100 countries worldwide annual sales 8,000 million pairs, 14 billion dollar assets as the world's second-largest recreational shoe brand.

2011-06-21 @ 04:03:56
URL: http://www.skechersshape-ups.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0