Snart är julen ute hos oss!


Tindra o filip har lekt hela julen :-)

Phu jag har inte haft tid och blogga nu på dom senasde dagarna har nämligen
fått världens jobbigasde hosta plus så är man förkyld på det *blä*

I går så var vi en snabbis hos Filips gammel mormor och hälsade på
vi skulle hämta lite grejer och så som hon köpt till honom.
Och faktist kan jag säga att jag är glad över en sak som filip
fick fast han kanske är för liten än men bra att ha :-)
Vi fick nämligen ett spel som heter steka ägg och det
hade jag när jag var liten.
Så det var värkligen jätte kul och få det så nu behöver inte
jag springa runt och leta efter det ;-D
Måste ju passa på att ta i mot det saker som man känner
man behöver ha hihi.
Blev även en kopp kaffe där då jag inte örkade att göra
kaffe hemma.Så det blev gött med lite kaffe borta.

Filip fortsätter att vara duktig här hemma går på toan
varje dag nu :-) Men i bland händer det att det kommer
i byxan men sånt som händer ju hihi.
Och dom här dagarna har han gått till dagis med pappa
så vagnen och pulkan blir kvar hemma.
Han är så duktig på att gå fast det tar allt lite
längre tid att komma fram.Men det får man ju räkna med
finns ju 1000 saker som man ser på den korta tiden man
är på väg till dagis då måste man stanna och undersöka
vad det är för något :-) *nyfiken ska man vara*

Fan vilket härlig gött väder vi har :-)
Vist är det kallt men tar man på sig llångkalingar
och ett par jeans och kanske termos brallor och
fleccetröja och lite kläder då njuter man värkligen
ut av vädret som det bjuds på :-)
Det är lika dant till sommaren då ska svensken också klaga på
att det är alldels för varmt.
och ett råd till er som klagar på sommar värmen som är
så underbar gör som lilla mej, ta av er kläder och gå i bikinis
det underlättar kan jag lova :-)
Man blir brun och det är skönt och svalka sig sen gör
ju solen att man mår bra :-)
Men svensken blir aldrig nöjd när det gäller vädret.
Det var som när jag var hemma hos mina föräldrar då
är det någon som gnäller på att det är för kallt.
Och jag bara exploderar och säger du klagar nu att det
är kallt och när det är sommar så romar du för att
det är för varmt.
Man kan inte få lagom hela tiden :-)

I mörn blir det att kasta ut julen jag ska vår styla
här hemma *längtar*
Fast först måste jag och familjen hälsa
på farmor o farfar det har vi inte gjort på ett tag
sen har vi inte träffat dom på grymt länge.
Så vi ska fira sen jul med dom hihi.
Jätte god mat får vi ju också.
Farmors köttbullar är det bästa som finns.
Och nu mennar jag att vi ska till fredriks
farmor o farfar :-)
Världens härligasde skönasde personer som jag känner.
Det värmer i hjärtat att få tillbringa en dag med dom.

I kväll så har Filip och pappa badat hihi.
Kan lova att dom hade kul för när jag kom in var
hela badrummet fullt med vatten utanför *ups*
Men så ska det se ut när man badar.

Händer inte alls mycket annars.

Pöss på er alla mammatingleing

Så här ser julen hemma ut hos oss :-)
Filips rum tomte och gran som man ska ha när man
är liten förstås :-)

Här är min lyxiga snygga julstjärna som jag vann :-)
Jag älskar den så det kommer kännas tungt att
ta bort den snart :-(
Men men snart är det jul igen då åker den upp :-) hihi

Bevis på att Filip gillar att baka pepparkakor det hant vi med 3 gånger
hihi.Men åh vad kul vi hade :-)

Våran fina ljusstake som vi hade och fira in julafton med :-)

En julhäslning i från oss.

julafton hemma hos mina kussar.

Glad kille fick ju världens bästa julklapp som man kan önska sig i den åldern.
Spis är bra att ha :-)

Tomten och filip säger hej då och god fortsättning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0