Toabesök + blöjfri!


Titta vilka söta sockerbittar som sitter i söffan och latar sig.
Hihi så snygga alla 3 är :-)

Hela julen har Filip tränat och gått på toan hemma hos mormor.
Och han tycker det är värkligen kul med toaletter :-) Specielt
att få spola efter sig.Haha måste vara ljudet som låter så KUL.

Direkt när man bytter blöja på honom så vill han gå på toan
och så kissar han sen spolar han efter sig.
Min prins är så duktig tycker jag.
Min lilla prins börja bli min stora prins nu till
sommaren så rycker blöjan ska ni allt se :-)

Under helgen och dom dagar vi varit hemma så har blöjan varit
torr många gånger under dagen.
jag frågar Filip ska vi gå på toan nu då svarar han oftast ja men i bland nej.
men han är så otrolig duktig med att gå på toan.
I dag så har blöjan varit hel torr han har både kissat och bajsat på
toan som man ska göra när man är stora killen :-)
Fast sen så kissar han i blöjan på natten men det räknas inte.

Urk i mörn så är det ju dagis då tror jag att han kommer
komma tillbaka med att kissa i blöjan.
För dagisfröknarna vill ju att barnen själva ska säga till
när dom vill gå på toan och även klara det själva.
Jag tycker fröknarna i alla fall kan fråga dom mindre barnen om
det är kissnödiga specielt när dom kan och vet hur ett toabesök fungerar.
Men men visa dagis fröknar är ju gasnka lata.
Fördel med att gå hos dagmamma är ju mindre barn och
det värkar ha mycket bättre tider att passa.
men alla människor som jobbar med barn är ju så klart
olika varandra.
Men men vi ska i alla fall köra på med toabesöket så gött det går
när Filip kommer hem från dagis.
Även om han kan säga kissa så måste man även fråga
honom om han ska göra det.

Hihi Fredrik bruka sätta honom på pottan eller sån där pottring
som man sätter ner i toan så inte barnet ska trilla ner.
Kan säga att det där fungerar inte hemma hos oss.
Blä Filip kissar och då kissar han på den där höga kanten så
allt kiss sprutar uppåt.
Nu kör vi med bara toaletten som vi gör och det fungerar brau.
Sätter Filip på toastolen sen håller han i sig så han inte åker ner och
jag håller i armen utifall han skulle ploppa ner.
Fast jag tror risken är väldigt liten att han skulle åka ner i toa stolen
tror hållet är för litet för honom ;-D

Jag kan bara säga nu i kväll det värmer i mitt hjärta jag
är så stolt över min lill prins för att han är så duktig med allt.

Pöss på er alla nu ska vi alla 3 söva .
Pöss mammatingeling


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0